detail zeiken over maxidot

Neptukker

Forumguru
Komende (goede) vrijdag haal ik de nieuwe O2 Combi op bij de dealer.
Nou viel me op dat in de maxidot een plaatje verschijnt met welke deuren open staan. Het afgebeelde plaatje bij mijn auto is een hatchback hoewel het een combi is.
Het is natuurlijk een klein detail, maar weet iemand er ook een combi-afbeelding beschikbaar is. :ahum:
(p.s. fout gespelde woord "zeiken" in titel was niet meer aan te passen)
(p.p.s. door mij wel. Mod.)

Maarten

Forumguru
Ik gok van niet. Dat plaatje is standaard voor de Skoda's.

Over details gesproken...zijken is met een ei... ;)

Falcon

Donateur
Om heel eerlijk te zijn. Ik ben ook zo'n zijkerd ... het viel mij ook op :) Maar ik denk dat dit niet te wijzigen valt

herbiek

Senior Member
Ik rijd sinds zaterdag in een nieuwe O2 combi en heb het even geprobeerd of de MaxiDot de toestand van alle deuren netjes detecteerd en dat doet tie. Alle 4 normale portieren, motorkap en achterklep. Die laatste twee worden getoond door ze wit in te vullen in tegenstelling tot de 4 normale deuren die als afbeelding in geopende toestand worden getoond.

De afbeelding van de auto wordt van boven getoond, de achterklep van de combi is nogal klein gezien van boven, dus of het dan nog opvalt als die dan wit ingekleurd wordt getoond?

Heb verder nog niet gezien of je die afbeelding kunt wijzigen, maar denk dat ik het antwoord op die vraag al wel ken..:crazy:

Michel

Forumguru
Het zou ook leuk zijn geweest om de volgende zaken op het Maxi-dot paneel te kunnen zien:

- Het open of gesloten zijn van de brandstofklep
- Het open of gesloten zijn van de zijramen
- Het open of gesloten zijn van het (optionele) schuifdak
- Het in- of uitgeklapt zijn van de buitenspiegels

Het antwoord op deze vraag ken ik wel. :D :D

Fabia

† In Memoriam
Het zou ook leuk zijn geweest om de volgende zaken op het Maxi-dot paneel te kunnen zien:

Zo ken ik er nog wel een paar:

Aanwezig of afwezig van mijn banden onder de auto.
Aanwezig of afwezig van mijn uitlaat.

Michel

Forumguru
Zoals Herbiek al aangeeft wordt op het paneel de auto van bovenaf getoond, dus banden en uitlaat worden dan lastiger af te beelden :D :D :D

Toch heeft Skoda echt wel oog voor detail, want op de Swing Radio laat hij (als de auto met parkeersensoren is voorzien) een plaatje van de auto van bovenaf op het display zien, waarbij zelfs de omlijsting van de motorkap is te zien. Ik bedoel dan de kromming van de motorkap ter hoogte van de spatborden. Je krijgt echt de indruk dat je dan van bovenaf naar je eigen auto zit te kijken.

Aiii

Lid
Zoals Herbiek al aangeeft wordt op het paneel de auto van bovenaf getoond, dus banden en uitlaat worden dan lastiger af te beelden :D :D :D

Toch heeft Skoda echt wel oog voor detail, want op de Swing Radio laat hij (als de auto met parkeersensoren is voorzien) een plaatje van de auto van bovenaf op het display zien, waarbij zelfs de omlijsting van de motorkap is te zien. Ik bedoel dan de kromming van de motorkap ter hoogte van de spatborden. Je krijgt echt de indruk dat je dan van bovenaf naar je eigen auto zit te kijken.

Jij misschien ja, zoals de OP al opmerkte, is ook in de radio het plaatje altijd een HB, ook als je een combi hebt. :D

higgy

Forumguru

Jij moet denk ik Maybach gaan rijden... ;)

Michel

Forumguru
Even zonder gekheid: de informatie in het Maxi-dot scherm is voor mij meer dan voldoende. Als je van een Fabia I zonder Maxi-Dot naar een Octavia II met Maxi-Dot gaat dan is dat toch een behoorlijk verschil. Vooral het feit dat je meer informatie tegelijkertijd kan zien (in ieder geval altijd de tijd en buitentemperatuur) vind ik erg prettig.

Bovenaan Onderaan