details optielijst SuperB II

Ik ben mijn nieuwe leasewagen aan het finaliseren en momenteel staat het op:

-Superb 1.9 TDI Elegance (ik weet het, maar 1.9TDI, is lekker goedkoop in leasing en taksen en toch nog snel genoeg om geflitst te worden, rij nu ook met een 1.9TDI O2, zal ik een verschil merken ?)
-Trifid velgen 17''
-Mirage interier (geen hout want dat vind ik bah)
-trekhaak
-soundsystem 10LS
-elektrisch open dak
-pack company fleet (oa gps columbus en park assist)
-kleur zal black magic worden denk ik
-bleutooth voor gsm

bijna full option dus.
nu twijfel ik nog tussen de volgende details (via car configurator):

- versterkte vering (wat is dit, sportonderstel ? ik vind geen aparte optie "verlaagd chassis", kan dit zijn door company pack ?)
- verduisterde ruiten achteraan (hoe donker zijn die verduisterde vensters, ik vrees dat hij een beetje te zwart zal worden dan, zijn er geen foto's te vinden ?)
- wegrijhulp + TPM (maar dat kan me gestolen worden eigenlijk)
- alarm met sleepdetectie (zit er dan standard geen alarm op ? of is het alleen de sleepdetectie)

Falcon

Donateur
Versterkte vering zijn bij VAG auto's nog weleens een must ivm een wat te slappe vering. Ze noemen dit bij de dealer hulpveren. Wat ik zou doen is eerst even zonder gaan rijden en later de optie nog erbij nemen mocht je vinden dat het nodig is.

Verduisterde ruiten geeft de auto vaak wel een mooiere look.. daarnaast is het fijne voor de achterpassagiers (kinderen bijvoorbeeld)

Verder kan ik je niet helpen.

cloink

Actief lid
-Superb 1.9 TDI Elegance (ik weet het, maar 1.9TDI, is lekker goedkoop in leasing en taksen en toch nog snel genoeg om geflitst te worden, rij nu ook met een 1.9TDI O2, zal ik een verschil merken ?)
Ik rij nu rond met een 2.0 TDI en kan niet zeggen dat ik veel overschot heb. Net vlot genoeg, je zal me niet horen klagen, maar ik denk dat ik wel zou klagen met zo'n 1.9. Heb je er al eens mee proefgereden? Dat zou ik zeker doen...

-Mirage interier (geen hout want dat vind ik bah)
Had eerst dezelfde reflex, tot ik merkte dat je daarvoor moet bijbetalen. Absure natuurlijk, want het is eigenlijk de afwerking van een niveau lager! Dus hier zit er alsnog houtlook in en uiteindelijk valt dat nog wel mee, want zoveel hout is het niet...

-soundsystem 10LS
Hmm. Hopelijk geen fan van dance of ander genre met veel bas? Want dan kan ik het Soundsystem niet echt aanbevelen. Ik heb vandaag net een sub laten installeren en dat lost het een klein beetje op, dat wel...

-pack company fleet (oa gps columbus en park assist)
Én oprolbare zonneschermen achteraan (zij- en achterruit!). Zie lager.

-kleur zal black magic worden denk ik
Prima keuze! (zie mijn album) :D

-bleutooth voor gsm
Zeer aan te bevelen, maar check even of je telefoon compatibel is. Heb zelf een HTC Touch Cruise en daar werkt het als een droom, maar er zijn andere verhalen...

- versterkte vering (wat is dit, sportonderstel ? ik vind geen aparte optie "verlaagd chassis", kan dit zijn door company pack ?)
Gek. De mijne is MY2009, maar daar stond gewoon een sportchassis als optie. Heb deze ook genomen en zeker geen spijt van, het geeft de wagen net een betere look en het rijdt nog prettiger ook. Natuurlijk wat stugger.

- verduisterde ruiten achteraan
Als je dat doet, enkel voor de look, daar er zonneschermen inbegrepen zijn (zie boven).

- wegrijhulp + TPM (maar dat kan me gestolen worden eigenlijk)
Heb die optie ook en kan helaas niet zeggen of ze nuttig is, daar je er eigenlijk niets van merkt...

Hopelijk heb je er iets aan!

Thanks voor de feedback. Heb je album bekeken: inderdaad, met wit leren zetels valt het hout eigenlijk niet zoveel op...(ik was van plan voor zwart leder te gaan, maar wit heeft ook wel iets precies)

Swiss

Actief lid
Op een 1.9 kun je niet langer een verlaagd (sport) chassis krijgen. Vreemde zet van Skoda.

Wat betreft 1.9 vs 2.0: Heb met beiden gereden en 1.9 is verrassend goed. Natuurlijk is de 2.0 stukken beter. Het gaat bij mij trouwens niet over topsnelheid, wel over optreksnelheid. Bij een inhaalmanoever van pakweg een tractor kunnen 1 à 2 seconden het verschil maken tussen een perfect en veilig manoever en een manoever dat op het randje is.
Wel, die 2.0 kan mij die extra 2 seconden geven.

Als het een Superb wordt, zal het voor mij een 2.0 zijn.

___JC___

Forumguru
Sterker nog, op de businessline uitvoeringen kan je geen sportonderstel meer krijgen. Behalve op de 3.6. Rare actie inderdaad.

Bakkertje

Forumguru
Sterker nog, op de businessline uitvoeringen kan je geen sportonderstel meer krijgen. Behalve op de 3.6. Rare actie inderdaad.

Tuurlijk kan dat wel, dan neem je toch gewoon de greenline, die is standaard verlaagd. Of je laat je dealer achteraf lagere veren monteren. (dat kan natuurlijk altijd..)

___JC___

Forumguru
Tuurlijk kan dat wel, dan neem je toch gewoon de greenline, die is standaard verlaagd. Of je laat je dealer achteraf lagere veren monteren. (dat kan natuurlijk altijd..)

Snap ik, maar raar dat het niet meer op de standaard optielijst staat. En een Greenline mot ik niet.
;)

Bakkertje

Forumguru
Snap ik, maar raar dat het niet meer op de standaard optielijst staat. En een Greenline mot ik niet.
;)

Bij Nieuwkoop in Den Bosch staat best een aardige Greenline. Daar hebben ze achteraf alle leuke dingen ingebouwd:
- verlaagd
- ABT gechipt
- 18 Inch lichtmetaal
- leer
- Columbus
- Parkeersensoren
- enz..

Fiscale waarde is dan iets van 29000 euro, totale prijs was iets van 42000
Die zou ik best op m'n oprit willen hebben :tongue: (De dubbele uitlaat en het leer mogen ze dan achterwege laten ;))

Bovenaan Onderaan