Captain Hook
Forumguru
Ik heb nou iets vreemds:
Sluit mijn O2 af, gewoon zoals altijd, met een druk op de knop van de AB. Auto gaat keurig op slot. En dan, zomaar, enige minuten of half uur later is ALLEEN de bestuurdersdeur ontgrendeld!
Maar (uiteraard ) niet altijd, zo af en toe. Om de dag of zo. En soms ook een paar dagen niet. Dit treedt nu sinds een week of twee op. Eerst had ik het niet in de gaten, omdat dat als ik 's-ochtends de auto met de AB open deed, hoor je wel die klik van de ontgrendeling (klinkt ietsje anders als 1 deur al open is) en dan pas doe je het portier open. En laatst dacht ik nog, he, zeker vergeten op slot te doen. Maar nu merkte ik dat alle portieren (inclusief de kofferbak) op slot zijn, behalve de bestuurdersdeur.
Gisteren zitten te testen (open, dicht, open, dicht) en 9 van de 10 keer gaat het goed en dan plotseling hoor ik na een paar minuten alleen de bestuurdersdeur weer uit zichzelf ontgrendelen.
Ze hebben vanochtend bij de Skoda dealer-van-het-jaar storingen uitgelezen en inderdaad is er een onregelmatig optredende storing gedetecteerd in het portierslot aan de bestuurderszijde.
Oplossing: (ik had niet anders verwacht) complete vervanging van het slotmechanisme a raison van EUR 225,-!
Dat vind ik wel fors aan de prijs. Iemand enig idee wat het nog meer kan zijn? (en niet zo kostbaar is). Wellicht een of 't andere sensor die iets niet correct detecteert en denkt dat deur weer ontgrendelt moet worden?
Ben zelf aardig technisch ingesteld, dus een deurbekleding loshalen om e.e.a. te onderzoeken zie ik wel zitten. Maar waar moet ik zoeken?
En in het kader van de financiele krisis moeten we wel zuinig met de centen omspringen. En 225 euris voor een slotcilinder vind ik wel errug fors.
Mocht nou iemand op een idee komen; nee er zitten nooit waardevolle dingen in mijn geparkeerde auto. Of je moet de ruitenkrabber, een doosjes pepermuntjes of het originele Skoda boodschappenkrat interessant vinden.
Sluit mijn O2 af, gewoon zoals altijd, met een druk op de knop van de AB. Auto gaat keurig op slot. En dan, zomaar, enige minuten of half uur later is ALLEEN de bestuurdersdeur ontgrendeld!
Maar (uiteraard ) niet altijd, zo af en toe. Om de dag of zo. En soms ook een paar dagen niet. Dit treedt nu sinds een week of twee op. Eerst had ik het niet in de gaten, omdat dat als ik 's-ochtends de auto met de AB open deed, hoor je wel die klik van de ontgrendeling (klinkt ietsje anders als 1 deur al open is) en dan pas doe je het portier open. En laatst dacht ik nog, he, zeker vergeten op slot te doen. Maar nu merkte ik dat alle portieren (inclusief de kofferbak) op slot zijn, behalve de bestuurdersdeur.
Gisteren zitten te testen (open, dicht, open, dicht) en 9 van de 10 keer gaat het goed en dan plotseling hoor ik na een paar minuten alleen de bestuurdersdeur weer uit zichzelf ontgrendelen.
Ze hebben vanochtend bij de Skoda dealer-van-het-jaar storingen uitgelezen en inderdaad is er een onregelmatig optredende storing gedetecteerd in het portierslot aan de bestuurderszijde.
Oplossing: (ik had niet anders verwacht) complete vervanging van het slotmechanisme a raison van EUR 225,-!
Dat vind ik wel fors aan de prijs. Iemand enig idee wat het nog meer kan zijn? (en niet zo kostbaar is). Wellicht een of 't andere sensor die iets niet correct detecteert en denkt dat deur weer ontgrendelt moet worden?
Ben zelf aardig technisch ingesteld, dus een deurbekleding loshalen om e.e.a. te onderzoeken zie ik wel zitten. Maar waar moet ik zoeken?
En in het kader van de financiele krisis moeten we wel zuinig met de centen omspringen. En 225 euris voor een slotcilinder vind ik wel errug fors.
Mocht nou iemand op een idee komen; nee er zitten nooit waardevolle dingen in mijn geparkeerde auto. Of je moet de ruitenkrabber, een doosjes pepermuntjes of het originele Skoda boodschappenkrat interessant vinden.