Deur passagier Skoda Octavia (2004) gaat niet meer open

jbl92

Actief lid
Hoi Forumleden,

Sinds vorige week wil de deur rechtsvoor (passagiersstoel) op geen manier meer open.. Wanneer ik aan de deurklink trek gaat het knopje wel omhoog, maar deze gaat ook direct weer omlaag als ik de deurklink loslaat.. Bij het vergrendelen en ontgrendelen van de auto dmv de centrale vergrendeling voel ik ook dat er geen beweging meer is in de deur. Normaal hoor je altijd wel iets van een motortje o.i.d. het knopje omhoog drukken en het slot er af halen, maar ook dit geluid hoor ik niet meer.

Ik zou graag willen weten of een van jullie hier ervaring mee heeft. Weet iemand bijvoorbeeld waar dit aan ligt en wat het zou kosten om dit te laten repareren bij de garage, of misschien zelfs de dealer? Ik las op internet dat dit een veelvoorkomend probleem is bij de Skoda's, dus vandaar dat het misschien wel wijs is om naar een echte dealer te gaan, voordat een of andere pietje puk me de hele deur vernacheld. Weet iemand of dit iets is wat binnen een aantal uurtjes gerepareerd kan worden, of ben ik de auto waarschijnlijk een aantal dagen kwijt? Zelf kwam ik na wat zoeken op 2 mogelijke opties: Microswitch kapot en dus vervangen of een mechanisch probleem met het slot (Dus nieuw slot er in.... :/)

Alvast bedankt voor jullie tips.

Jbl92

Cordoba

Forumguru
Overigens om zo'n vastzittende deur toch open te krijgen, wil het wel eens lukken als je met één hand aan de deurgreep trekt, en ondertussen met de andere hand een klap op het plaatwerk rond de handgreep.

Bovenaan Onderaan