Deur sluit niet

Rallye

Forumguru
Vanmorgen had ik een boze echtgenote aan de lijn (zij gebruikt de Octi voor woon-werk). De voordeur aan de bestuurderszijde sloot niet meer. Waarschijnlijk iets bevroren, want na ongeveer een kilometer rijden sloot hij wel. Ze heeft dit al vaker gehad. Wat zou er kunnen bevriezen en hou zou ik dat kunnen voorkomen?

D

Deleted member 6398

Waarschijnlijk het slot zelf, beetje grafiet poeder wil nog wel s wonderen doen, of gewoon WD4, maar ik weet niet zeker of dat vorst gevoelig is ;)

Rallye

Forumguru
Uit het verhaal van mijn vrouw leid ik af dat het niet om het slot gaat. De deur gaat wel open, maar klikt vervolgens vervolgens niet in het slot.

D

Deleted member 6398

Ik bedoel ook niet het slot zelf, niet zo handig geformuleerd bedenk ik nu, maar dat heveltje dat in je portier zit dat de deur "vastklikt" in je deurstijl.
Pfff hoe noem je zo'n ding.
Hopelijk snap je nu wat ik bedoel :confused:

Een paar jaar terug had ik hetzelfde voor met m'n corrolla maar dan met de benzinekap. Die bedien je met een hendeltje bij de bestuurder. Dat ding, of de kabel, of het slot zelf was vastgevroren en we mochten eerst de wagen in de garage zetten met elektrische verwarminkjes op volle bak.
Maar in de deur kan ik me moeilijk voorstellen dat er iets vastgevroren is.

Rallye

Forumguru
@R1chard: dank je voor het meedenken. Volgens mijn vrouw kon ze daar met de hand echter wel beweging in krijgen. Hij "pakte" echter niet.

Bovenaan Onderaan