Deurbekleding octavia 1 links achter verwijderen

ap.remers

Nieuw lid
Hallo,
De ruit van de lnker achterdeur is naar beneden gevallen. Nu probeer ik de bekleding los te halen. Ik heb de 5 torx schoeven verwijderd maar ik weet niet hoe ik de plastic kap van de deurhandel moet halen. daaronder zitten ook nog 2 schoeven. Ik durf niet te veel "geweld" te gebruiken. Kan iemand helpen?

Maarten

Forumguru
Welkom hier!
Het is een goed gebruik om je even wat nader voor te stellen in het Meet en Greet gedeelte. Wil je dat nog even doen? Het vergroot ook de kansen dat je antwoorden krijgt op je vragen.
Verder wens ik je veel plezier op dit leuke en leerzame forum!

Ronnie

Forumguru
Je kunt er gewoon een platte schroevendraaier opzetten, (plamuurmesje of kustof bekledingspatel gaat ook) dan de afdekplaat voorzichtig loswippen.

Bijlagen

• S70-0153.jpg
    S70-0153.jpg
    19,4 KB · Weergaven: 143
Ik ging het ook nog proberen mooi uit te leggen, maar kan natuurlijk niet tippen aan de schitterende tekening van Ronnie :-)

Enige wat ik nog kan toevoegen is dat er ook nog een vijsje met sterrenkopje zit achter de rolluikschakelaar (eerst rolluikschakelaar eruit wippen, klikt gewoon los) en daar zit het vijsje

ap.remers

Nieuw lid
Bedankt allemaal, ik heb het paneel eraf gehaald en zie nu dat er plastic pinnen zijn afgebroken van het raammechanisme. Ik heb intussen ook gelezen dat dit een bekend vw/skoda probleem is bij diverse typen.
Ik ga morgen bij daglicht kijken hoe ik het op kan lossen.

Ap

Bovenaan Onderaan