Deuren openen na afzetten motor

Octa Collection

Forumguru
Mijn octavia 1 van 2003 sluit bij het weg rijden automatisch alle portieren.
Is het in te stellen dat als je het contact afzet de portieren ontgrendeld worden?
Zo ja, is er een forum lid in midden nederland die dat in kan stellen?
Verder zou ik ook graag het akoestische signaal van de gordel het zwijgen opleggen, is dit ook mogelijk?
Ik kan wel zelf de coming home functie inschakelen, bovenstaand kan alleen met behulp van speciale apparatuur?
Alvast bedankt voor de reacties.

cvegreen

Forumguru
Mijn fabje had ook die comfort instelling.
De deuren gaan automatisch uit het slot als je je sleutel van het contact haalt , of als je 2x aan je klink trekt gaat je deur ook open . De eerste x is voor het ontgrendelen en de tweede x is dan voor de deur effectief open te doen , dus lijkt het mij handiger als je je sleutel van het contact haalt , dan gaan je deuren automatisch al ontgrendelen .
Wat de rest betreft , ga je toch moeten wachten op wat bv Ronnie weet te vertellen , hij kent precies alle skoda's uit het hoofd .

Octa Collection

Forumguru
Inderdaad, als ik alleen in de auto zit open ik met 2x de klink het portier.
Met meer inzittenden druk ik op de knop om alle portieren te ontgrendelen.
Het lijkt mij makkelijker dat alles ontgrendeld als je de sleutel uit het contact haalt.

Ronnie

Forumguru
Als je iemand in de buurt hebt met VAG-Com/VCDS:
Steuergerät Anpassung
STG 46 (Komfortsystem) auswählen
STG Anpassung -> Funktion 10
-> Kanal 03 (Auto-Lock)
Das Fahrzeug wird bei einer Geschwindigkeit von 15km/h verriegelt (0 = aus; 1 = ein).
-> Kanal 04 (Auto-Unlock)
Das Fahrzeug wird bei einer Geschwindigkeit von 15km/h verriegelt und nach abziehen des Zündschlüssels entriegelt (0 = aus; 1 = ein).

Voor de gordelpiep kan ik niets vinden, alhans niet voor een Octi1 2003/2004. Wel voor een waarschuwingslichtje(misschien gekoppelt aan een zoemer?):
STG 17 (Kombiinstrument) auswählen
STG Codierung -> Funktion 07
??xxx: Extra-Optionen und Mehrausstattungen
+00 - keine extra Optionen
+01 - Bremsbelagverschleißanzeige aktiv (ab MJ 2001)
+02 - Sicherheitsgurtwarnanzeige aktiv
+04 - Wischwasserstandswarnanzeige aktiv (ab MJ 2001)
+08 - Kontrolleuchte für Lampenausfall (ab MJ 2001)
+16 - Kontrolleuchte für Türen auf (ab MJ 2001)
Ergibt dann für Navigation, Wischwasserstandsanzeige und Sicherheitsgurtwarnanzeige 02+04+16=22
Dus de nieuwe code wordt dan: 20xxx.

Octa Collection

Forumguru
Bedankt voor de info Ronnie!
Is er iemand in midden nederland met een VAG-Com/VCDS die mij hiermee wil helpen?
Wellicht zijn er nog meer opties die leuk/handig zijn.
Ik zou dit graag een keer in het weekend doen, door de weeks is niet echt een optie ivm werktijden.
Ik kan natuurlijk langs de dealer rijden om te vragen wat dat kost maar of ze dat ook op zaterdag doen?

Ronnie

Forumguru
Zou eigenlijk voor een dealer een fluitje van een cent moeten zijn....
Dit zijn relatief eenvoudige-en veel voorkomende zaken.

Octa Collection

Forumguru
Moest even het instructieboekje raadplegen, bij mij zit er een toevoeging bij met de coming home functie.
Uit het boekje:

Coming-homefunctie
Deze functie maakt het mogelijk het dimlicht nog korte tijd na het verlaten van de auto te laten branden, bijvoorbeeld om het pad naar het huis te verlichten.

Functie kiezen
- Schakel de verlichting uit
- Schakel het contact uit
- Schijn met het grote licht (lichtsignaal)
- Portier openen en sluiten

Aanwijzing
* Als het portier open blijft staan, blijft de verlichting nog ca. 3 minuten branden.
* Als het portier wordt gesloten, blijft de verlichting nog ca. 30 seconden branden.

Bij mij werkt dit, je moet het maar eens proberen, succes.

Rick Blaine

Actief lid
Ga ik doen, dankjewel!

Update: Helaas werkt dit bij mij niet, misschien is de mijne te oud. Hij blijft gewoon op stadslicht staan als ik het contact uitzet en de deuren op slot doe.

Ach ja, ik heb toch geen oprit of oprijlaan, dat scheelt ;)

Octa Collection

Forumguru
@ Rick Blaine
Je zegt dat het stadslicht blijft branden?
Je moet de verlichting compleet uitschakelen en dan het contact uitschakelen.

Rick Blaine

Actief lid
Hoi,

Moet je het lichtsignaal vasthouden als je het portier opent, of is het een kort signaal geven en dan pas de deur openen?

Octa Collection

Forumguru
De coming home inschakelen bedoel je?
Volg de stappen op de 1e pagina en je weet het!
Niet alle modellen/versies ondersteunen dit, dus even proberen, succes.

Bovenaan Onderaan