Deuren willen niet meer openen AB

newwolf84

Forumguru
Goedenavond forummers !

Het volgende, ik ben in het bezit van een VW caddy Life uit 2006 met dubbele schuifdeur.
Nu had ik al een poos last van de linkerschuifdeur. Het sluiten gaat redelijk geluidloos, zoals het hoort maar bij het openen komt er een geluid uit het slot van de linkerschuifdeur alsof er een boormachine inzit.
Echt heel hard. Mijn gevoel zou haast zeggen dat er iets van 2 plasticen tandwielen over elkaar heen schuren.
Ik werd hier nu een beetje zat van dus heb ik de binnenbekleding verwijderd om bij het slot te kunnen komen. Nieuwsgierig als ik was het ik het slot er uit gedraaid om het eens goed te bekijken. Er was uiteraard uiterlijk niet veel aan te zien en aangezien vrouwlief de auto morgen weer nodig heeft de boel weer in elkaar gezet. En nu komt het....

Ik kan de deuren wel sluiten met de AB maar openen lukt niet meer. Alleen als ik de sleutel gebruik in het portier.

Moet zo iets ingeleerd worden aangezien ik de kabels heb los getrokken ?

Snap er geen hol van.

Wie o wie kan me hier bij helpen of heeft suggesties ?

kansberg

Forumguru
Is de auto op contact geweest tijdens het demonteren? Dan kan dit een foutmelding opleveren waardoor de klacht ontstaan is....

kansberg

Forumguru
En het linker schuifportier functioneert weer naar behoren, al moet de auto met de sleutel ontgrendeld worden?

Deze handeling al geprobeerd:

Functies programmeren / synchroniseren

Inleerprocedure:
Sleutelbaard uitklappen.
Afdekking voor sluitcilinder aan het bestuurdersportier demonteren. (indien aanwezig)
Binnen 1 minuten de volgende werkzaamheden uitvoeren:
Ontgrendelingstoets(en) indrukken. (1)
Voertuig met de sleutelbaard ontgrendelen.
Contact inschakelen.
De inleerprocedure is afgesloten.

newwolf84

Forumguru
Het kan soms nog simpeler....waarschijnlijk een samenloop van omstandigheden maar had nog een batterijtje liggen, die maar eens verwisseld en verdomd....hij doet het weer.

Misschien liep die op het einde van zijn Latijn ? merkwaardige was wel dat ik vanuit huis de auto rustig kon vergrendelen maar openen ho maar.
Dus dan denk je bij jezelf, als de AB hem van een meter of 20 kan vergrendelen waarom dan niet openen ?
Dan komt een lege batterij niet als 1e optie naar boven..( althans bij mij niet )

Maar problem solved so far...nu alleen nog een ander deurslot en hij is weer muisstil...

Bovenaan Onderaan