Deurfuncties werken niet.

lindenno

Nieuw lid
Probleem met Skoda New Octavia
Sinds gisteren zijn alle functies van de linkse voordeur buiten dienst. Het display meldt geopende deur; ruit kan niet meer bediend worden; deurverlichting brand niet; buitenspiegel kan niet verplaatst worden enz. Heb alle zekeringen nagezien. Er is verder geen ander probleem aan de wagen vast te stellen. Wie kan hier een verklaring voor vinden.

Jasper02

Banned
Probleem met Skoda New Octavia
Sinds gisteren zijn alle functies van de linkse voordeur buiten dienst. Het display meldt geopende deur; ruit kan niet meer bediend worden; deurverlichting brand niet; buitenspiegel kan niet verplaatst worden enz. Heb alle zekeringen nagezien. Er is verder geen ander probleem aan de wagen vast te stellen. Wie kan hier een verklaring voor vinden.

Welkom.. Apart inderdaad.. Misschien een idee om langs een dealer te gaan?

turboturbo

Forumguru
Defecte micro switch in de deur? (Heb ik wel eens over gelezen bij Fabia's)
Weet niet precies wat daarvan de symptomen zijn, though....

Cyrus

Actief lid
@lindenno: typisch geval van problemen met de control-module in de deur. Kan zijn dat de codering spontaan gewist is (redelijk onwaarschijnlijk), een draadbreuk of de module die simpelweg stuk is gegaan. Dat komt vaker voor bij de OII: heb zelf aan beide voorportieren recent deze reparatie gehad, gelukkig onder garantie.

Die control-module stuurt alle elektrische functies aan wat betreft ramen, spiegels, instapverlichting.

Heb ik bij men fabia ook iets gelijkaardigs gehad. Defecte microswitch.
Enkel de switch vervangen was geen optie.
Heel het vergrendelsysteem moest vervangen worden.

Wilko

Senior Member
Ik heb ook zoiets met een vorige O1 meegemaakt. Er was water in de module in de deur terecht gekomen (lek langs het raamrubber) waardoor alle contactpunten waren geoxideerd. Resultaat: geen vergrendeling via deurslot of afstandsbediening, geen spiegels meer te verstellen, geen raam meer electrisch te bedienen.

Cyrus

Actief lid
Exact de symptomen van een overleden control module :)

Bij mij was in de bestuurdersdeur ook sprake van problemen door vocht, aan de passagierskant had sluiting in de bedrading (draadbreuk) de module om zeep geholpen.

hallo maak de stekker in deur eens los en waarschijnlijk is daar een paar draden af ook stukje tape losmaken soms is er een draad daaronder af.

lindenno

Nieuw lid
Intussen heb ik de auto via mijn daeler laten herstellen. De draden aan de module lagen in kortsluiting. Een nieuwe module moest geplaast worden.
Kosten €358 +BTW

Bovenaan Onderaan