Deurpaneel Fabia II verwijderen

kylimo

Senior Member
Net begint op de snelweg in de bijrijdersdeur iets te klapperen als ik boven de 105 km/uur kom. Nu zoek ik naar de beschrijving/tekening om het deurpaneel te verwijderen. Met de zoekfunctie kan ik geen Fabia II vinden. Kan iemand mij hieraan helpen?

Groeten Boy

polf

Senior Member
Ik heb geen beschrijving voor je maar vraag me wel af wat er gebeurt aan de binnenkant van een portier boven de 105 km/uur?.Komt het geluid niet ergens anders vandaan?
Zitten er stoot strips aan de buitenkant op de deur? die los zit en gaat trillen/klapperen?. Of zit er iets los in de wielkast? Kijk ook even onder de auto of een van de plastic afdek covers toevallig los hangt?

Succes Polf

kylimo

Senior Member
Dank voor je reactie. Het klinkt inderdaad alsof er iets tussen de deur zit en gaat klapperen. Ik ben ook even gestopt om te kijken of dat zo was, maar niets gezien. Aan de stootstrips heb ik niet gedacht en gevoeld. Daar ga ik zo eerst even aan "trekken". Het geluid is echt bij/in/om de deur. Ga zo direct weer even kijken.
Ik zat te denken dat er toch wel een windstroom door de deur kan zijn en met 105 km/uur er iets gaat klapperen.....

Joske

Forumguru
hier alvast een handleiding om het paneel te verwijderen, mss ben je er iets mee ;)

Bijlagen

• bekleding voorportier Fabia 2 uitbouwen.pdf
    47,6 KB · Weergaven: 618

kylimo

Senior Member
Heb het probleem gevonden. Rubber onder de a-stijl. Was weer terug naar zijn plekkie gegaan bij stilstand. Lijkt me geen los bestelbaar rubber. Dan maar zelf iets maken en plakken. Dank voor het meedenken. Daardoor eerst nog even gezocht voor de deur uit elkaar te halen.

PS ga zo de auto wassen. Is wel nodig als ik naar de foto kijk. ImageUploadedByTapatalk1401020816.518801.jpg

piair1982

Forumguru
Die rubber flap is onderdeel van de zwarte A-stijl. Is een geheel normaal gesproken. Binnen garantie periode is deze bij mij vervangen bij mijn vorige fabia. Scheen meer voor te komen.

hier alvast een handleiding om het paneel te verwijderen, mss ben je er iets mee ;)

Fijn! Zojuist gebruikt om een nieuwe Spiegelverstelling te plaatsen. Was zonder handleiding al een heel eind gekomen, maar had nog één schroefje over het hoofd gezien...

IMG_20200104_142108.jpg IMG_20200104_142049.jpg

Bovenaan Onderaan