Deurpaneel losnemen

pansaebr

Actief lid
Ook mijn felicia ( bouwjaar 2000 )levert problemen op met de sloten.
De CV werkt wel als ik aan de passagierskant de deuren sluit en open , aan de bestuurderskant echter kan ik enkel de auto openen maar niet meer sluiten.
Hoe krijg ik de raamslinger en de armleuning los wan ik vermoed dat er nog wel een paar schroeven in verborgen zitten.

groetjes

Bruno

Armleuning : afdekkap (ziet duidelijk de naad) er af halen en dan zie je op de uiterste gedeeltes dat er 2 schroeven in zitten.
Raamslinger zit ook een afdekkapje op , dit kunt je ook verwijderen en daar zit ook een schroef onder.

Deurpaneel schroefjes aan de zijkanten en dan eraf klikken.

suc6

The bone collector

Senior Member
Had ik al eens gepost in een ander topic, hierbij:

Binnenbekleding is vrij gemakkelijk los te maken hoor. Misschien net iets anders bij één met elektrische ramen. Handvat om de deur dicht te trekken wip je open met een schroevendraaier (je ziet duidelijk een naad). Daar zitten 2 vijzen achter. Dan zit er nog één achter een klepje links een beetje boven de opbergruimtes in de deur (klepje maak je ook met schroevendraaier los). Bij manuele ramen moet je ook de 'zwengel' demonteren, maar die heb je natuurlijk niet. Dan moet je wel nog de 'deurtopjes' (of hoe noem je die dingen) losdraaien. Je mag daarna gewoon trekken of met een schroevendraaien ertussen de binnenbekleding losmaken. Die zit nog redelijk vast, ook zonder vijzen. Is helemaal niet moeilijk. Box van de radio kan je daarna gewoon losmaken, zit gewoon met lipjes aangesloten.

Er zit dus ook nog een klepje op de raamslinger, dat wip je er ook even af en daar onder zit ook een schroefje.

Chatslet

Forumguru
Voordat je het deurpaneel er af sloopt, zou je dan niet eerst even kijken of de relais om de sloten aan te sturen niet gewoon ergens in een zekeringenkast zitten? Wel openen, niet sluiten lijkt me namelijk meer iets met een relais dat geen zin meer heeft. Kan misscien ook zijn dat het slot stroef gaat waardoor het mechanisme te veel weerstand ondervind en dus denkt dat het slot al dicht is. Dus even een busje WD40 pakken, rietje in het slot steken en een flinke lading naar binnen butsen!

Bovenaan Onderaan