Deurrubbers Fabia Combi

Hoi allemaal,

Een tijdje geleden heb ik een Fabia Combi gekocht. Rijdt als een zonnetje, blij mee!

Een minpunt is dat de buitenste deurrubbers nogal versleten zijn, vooral in de hoeken (zie foto's). De auto staat buiten, en met de herfst en winter voor de deur vind ik het geen prettig idee dat er water in de auto kan lekken.

Volgens de garage kost vervangen van de rubbers 70-75 euro per portier, aangezien het niet binnen de BOVAG-garantie valt (was al zichtbaar bij aankoop).

Ik ben nu dus benieuwd:
- wat deze ingreep meestal kost, en
- of iemand van jullie hiervoor een betrouwbaar en goedkoop adresje weet, liefst in het midden van het land.

Dank alvast!
 

Bijlagen

  • IMG_6438 2.JPG
    IMG_6438 2.JPG
    1,6 MB · Weergaven: 20
  • IMG_6441 2.JPG
    IMG_6441 2.JPG
    1,5 MB · Weergaven: 19
  • IMG_6437 2.JPG
    IMG_6437 2.JPG
    1,2 MB · Weergaven: 20
  • IMG_6440 2.JPG
    IMG_6440 2.JPG
    1,1 MB · Weergaven: 24

Pindasaus

Forumguru
Niet op de deur, maar op de rest auto zit ook een rubber. Is dat niet het rubber dat de regen buiten houdt? Die rubbers kosten 30 euro per stuk en kan je zelf vervangen.
 
Laatst bewerkt:
Dank je voor je antwoord!
Dat zijn zo te zien de rubbers aan de binnenkant van de portieren, maar die zijn wel vervangen.

Ik stel me zo voor dat er water in de (randen van de) portieren kan blijven staan als de buitenrubbers niet goed sluiten. Ze zullen er niet voor niets op zitten, lijkt me ;)
 
Laatst bewerkt:

Canon-Eye

Forumguru
De binnenste rubbers zijn tegen het binnendringen van water. Die rubbers langs de buitenkant zijn vooral bedoeld voor afwerking van de naden, ter verbetering van de aerodynamica en vermindering van windgeruis. Dat laatste zou kunnen toenemen naarmate ze (op die hoeken) verder wegslijten.
Dat ze ook helpen om regen tegen te houden is eigenlijk bijvangst.
 
Bovenaan Onderaan