Deurslot bestuurder niet met AB open

Ted

Forumguru
Het deurslot van de bestuurdersdeur gaat niet met de AB open. Deze storing is intermitterend dus zo nu en dan. Vooral bij warme dagen! Daarnaast is ook de afstand van de AB tot de auto kleiner geworden terwijl de batterij is vernieuwd!
Deur gaat wel met de sleutel open. Andere deuren functioneren goed.

Type Fabia I 2003 Creation uitgave

Graag zou ik de oplossing van deze storing willen vernemen!

Bij voorbaat dank.

Laatst bewerkt:

Cordoba

Forumguru
Ted, voor de analyse van het probleem: als je de sleutel gebruikt om alle deuren te openen (dus via centrale vergrendeling) dan gaat het wel in één keer goed, of moet je dan ook extra moeite doen om de bestuurdersdeur open te krijgen. Op slot met de AB gaat wel goed?

Als ik me niet vergis zit de module in bestuurdersdeur, dus bij probleem met bedrading of iets dergelijks zou je juist bij dit portier geen problemen verwachten. Zo verder redenerend kom ik tot de conclusie dat de bediening/aansturing van het slot zelf het probleem moet zijn. Ik heb er geen ervaring mee, en ook geen schema's ofzo, dus kan je verder niet helpen.

Ted

Forumguru
Openen met sleutel is geen probleem. Het probleem met AB treedt 1 keer op en daarna doet hij het weer. Ik heb de zaak van buitenaf geprobeerd met kruipolie te smeren. wie weet werkt het. Denk zelf dat het een contact probleem is, te meer de afstand gevoeligheid is afgenomen. Auto staat 100 meter van de kustlijn en heeft last van het maritieme milieu!!

turboturbo

Forumguru
Ik heb hetzelfde in mijn Octavia I aan de hand. Heb het 3 keer mee gemaakt 's ochtends als het koud en vochtig was. Het treedt Sporadisch op. De bestuurdersdeur blijft op slot, alle overige portieren springen wel van het slot.
Als ik de deur met de sleutel open draai, voel ik geen weerstand. Ik merk ook niet dat het moeizaam gaat. Wat heb jij precies gesmeerd @Ted ? En heeft dat voor jou afdoende geholpen?

Anders moet ik maar even Apeldoorn bellen.....

oco1979

Forumguru
Indien je 2 sleutels hebt met AB, beiden zelfde probleem mee ?
Kan gerust slotje in de deur zijn die blijft hangen.
Smering van buitenaf is enkel voor inwendig slot waar sleutel in komt te smeren.
Mechanisme zal daarmee niet gesmeerd zijn,scharnierpuntje en hendel.

Als je met de sleutel niets van weerstand ondervind, zal het volgens mij aan het motorke die de hendel moet verstellen van open naar dicht en omgekeerd defect zijn.

tip :voorbeeld

https://www.vangilsautodemontage.nl/onderdelen/Skoda/Fabia/Carrosserie/Portier/Deurslot+-+CV+Motor

stekkerverbinding kan ook nog last van water hebben,gezien de plaats van de motor.

turboturbo

Forumguru
@oco1979 dank voor deze info!

Indien je 2 sleutels hebt met AB, beiden zelfde probleem mee ?

Helaas ligt mijn reservesleutel in onderdeeltjes in een zakje (moet ik nog een behuizing voor kopen + baard voor laten slijpen en ben de transponder kwijt - ander probleem) dus die kan ik momenteel niet een tijdje gaan gebruiken bij wijze.

Kan het motortje defect zijn als die het doorgaans wel doet?

oco1979

Forumguru
kan zeker,das elektromotorke,kan soms wel werken en niet werken,idem met een startmotor,alternator,benzinepomp en... zijn dingen die vast komen en soms terug los kan maken,maar regel is eens vast geweest komt deze terug vast.

Openen met sleutel is geen probleem. Het probleem met AB treedt 1 keer op en daarna doet hij het weer. Ik heb de zaak van buitenaf geprobeerd met kruipolie te smeren. wie weet werkt het. Denk zelf dat het een contact probleem is, te meer de afstand gevoeligheid is afgenomen. Auto staat 100 meter van de kustlijn en heeft last van het maritieme milieu!!
Ik heb 2 keer precies hetzelfde probleem gehad.
2 Keer heb ik siliconenspray in het slot gespoten en een aantal dagen continu de deuren met de sleutel open en dicht gedaan.
Daarna deed het openen en sluiten d.m.v. de Ab het weer prima.
Vraag niet hoe het kan, maar maak er gebruik van, het kost niks en wie weet ben je er ook een tijd van verlost.
Mijn Fabia dezelfde leeftijd als die van jou, uit 2003.

Bovenaan Onderaan