Deurslot "cover"

• Onderwerp starter Deleted member 13786
  • Startdatum
D

Deleted member 13786

Hallo

Weet iemand hoe ik het volgende kan oplossen:

Als duiker neem ik niet graag mijn afstandsbediening (remote key) mee onder water. Daarom liet ik een klassieke sleutel maken. Die neem ik in een drybag mee onder water. Maar een modern auto heeft nog maar zelden aan de buitenkant een zichtbaar sleutelgat.
Dit zit verdoken achter een klepje naast de deurklink van de bestuurder.

Voor het duiken verwijder ik dit klepje en doe mijn wagen manueel met de sleutel op slot. Het zal niet lang duren voor de clipjes van dit klepje afgebroken zullen zijn.

vraag: Bestaat er een afdekklepje waar zoals vroeger een uitparing voor een sleutelgat in zit?
Eventueel van een ander model uit de VAG groep.

Grtn
Gert

edero

Forumguru
Om de boel te verduidelijken bij anderen, dit bedoel je als het goed is, en wil je een andere oplossing voor;

45.jpg

oco1979

Forumguru
das inderdaad niet echt gemaakt om 10 tal keren op en af te doen,moet dat met wat gevoel doen ook.

Ofwel er af laten,of ene vinden waar je wat weg freest.

Tis al te zien hoe ver je dan je sleutel er in krijg.

Straks moet je zodanig veel weg doen dat je beter kapje er af laat.

Canon-Eye

Forumguru
Als kanovaarder loop ik ook de kans op omslaan en dus onder water te raken - in mijn geval onvrijwillig, maar dat is net zo nat...

Daarom heb ik alles wat persé droog moet blijven altijd in een waterdichte zak, die op zijn beurt overigens weer wordt ondergebracht in een ook (zo goed als) waterdicht compartiment.

Ik snap dat je liefst geen dingen meeneemt die onder water alleen maar nutteloze ballast zijn, maar ik zou toch overwegen om het kleinste model waterdichte (oprol)zak mee te nemen, daar vóór het afsluiten zoveel mogelijk lucht uit te drukken en 'm zo klein mogelijk op te rollen. Dan met een riempje vastmaken op een plek waar je er zao weinig mogelijk hinder van hebt (ergens aan je loodgordel misschien?).
Dan weet je zeker dat je sleutel en evt. andere belangrijke dingen niet in verkeerde handen vallen.

Surfoctavia

Nieuw lid
Hallo allen,

Als fanatiek surfer heb ik het zelfde probleem als hier besproken. Is dat kapje met uitsparing toepasbaar op een Skoda Octavia combi TSI greentech uit 2014?

Bovenaan Onderaan