Deurslot Rechtsachter bestellen (OEM nummer onbekend)

Beste Forumleden,
Sinds een week heb ik last van een haperend slot in mijn rechter achterportier. vaak gaat de deur niet van slot en is daardoor van buitenaf niet te openen. Soms gaat de deur van slot (en kan dus ook geopend worden van buitenaf) maar gaat de deur weer niet op slot. Heel onhandig dus. De auto is pas 3 jaar oud en heeft nog maar 24500km gereden, ik vind het vrij snel dat dit onderdeel het al begeeft...

Ik ben bij een Bosch Car service geweest, deze gaf te kennen dat het hele slot mechanisme vervangen moest worden. Dit heb ik ook gelezen hier op het forum. Echter vragen ze hier bijna 300 euro voor.... Terwijl het onderdeel slecht 50-60 euro is.

Mijn vraag is als volgt, als ik kijk op auto-onderdelen.nl is er een willekeur aan slotmechanismes te krijgen. Kan ik deze gewoon zelf inbouwen? of moet het onderdeel ook ingelezen worden?

Zoals gezegd betreft het een

SKODA Superb III Station Wagon (3V5) 1.5 TSi Benzine 150 Pk bouwjaar 26-06-2019​

Graag jullie input, alvast hartelijk bedankt

Tees

Donateur
Volgens mij is dat simpelweg vervangen van de slotunit, komt geen inlezen bij. Zit wel wat werk in, maar als je de tijd neemt en je goed voorbereid is dat naar wat ik begrepen heb best te doen.
€300 is misschien wat duur, maar niet extreem hoor. €60 internetprijs betekent grofweg €120 garageprijs, 2 uurtje werk à €75, dan kom je wel in de buurt.

Antera

Donateur
Het is inderdaad paneel eraf en dan je slot. Verwijderen en. Nieuwe plaatsen. Inlezen niet nodig. Plug and Play. Misschien uitlezen om te kijken welk onderdeelnummer erin zit want dit kan wel eens belangrijk zijn voor de werking

Beste Forumleden,

Ik heb na eerder een bericht hier geplaatst te hebben over mijn defecte deurslot, vandaag de boel maar eens uit elkaar gehaald. Bekleding eraf ging vrij makkelijk en na wat gepriegel om de stekkertjes los te krijgen kwam ik bij het slot.... duidelijk leesbaar OEM nummer erop.... alleen helaas nergens online te krijgen.

5TA839016J is het nummer van het onderdeel, ik kwam al op Briskoda tegen dat dit op een gegeven moment overgegaan is in onderdeel 5TA839016M alleen ook dat onderdeel is nergens te vinden.

Ik zie op alle onderdelen sites hele reeksen eindigen met allerlei letters van het alfabet, maar helaas geen J of M aan het einde. kan iemand mij verder helpen?

Alvast hartelijk bedankt

EdK

Forumguru
***Knip***
Niet ter zake doende opmerking verwijderd.

Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan Onderaan