Deurvergrendeling rechter portier werkt niet

Net lid van dit forum en direct al een vraag. Mijn zoon maakte me hierop attent.
De vergrendeling van het rechterportier reageert niet op zowel de afstandbediening als de vaste sleutel. Linkerportier werkt zoals het hoort. Wanneer ik van binnen uit de vergrendeling van het rechter portier indruk wordt meteen ook die van het linker ingedrukt. Ik hoor het motortje rechts doen alsof ie afgesloten wordt, maar niks hoor. Knop blijft in of omhoog al naar gelang die open of dicht moet. Lastig want ik moet nu om de auto heenlopen om het rechterportier te sluiten.
Ik heb hier en daar al op dit forum rondgeneusd maar niet een gelijk probleem tegen gekomen.
wat kan dit zijn?

gaan

Nieuw lid
Deur openen en dan de 2 hele kleine zwarte dopjes verwijderen in de zijkant van de deur, draai dan de torks eruit en en als je deze los draait kun je het dopje naast je handvat aan de buitenkant van de deur eruit halen. dan flink aan de gang met wd40. De boel zit gewoon vast was hier laatst ook zo.

Je kunt het trouwens controleren door bij het opendrukken van je deur via de afstandbediening ff met de platte vuist tegen de deur te slaan ter hoogte van het slot

Morgen werd dus vandaag, vanwege het weer. Vraagje; moet de torx er helemaal uit? Hem hem een flink stuk losgedraaid, maar krijg nog geen beweging in het kapje. Durf eigenlijk niet goed veder te draaien omdat ik niet weet wat dan gebeurd. Krijg ik hem er dan nog in. Voorlopig maar heel veel WD40 van bovenaf erin gespoten, kijken wat dat doet.

gaan

Nieuw lid
Ik heb hem gewoon los gedraaid tot dat er niks meer te draaien viel en de torks blijft daar gewoon hangen en dan kun je het kleine zwarte blokje waar normaal een slot kan zitten er zo uithalen

Klopt helemaal wat je schrijft. Maar . . . .het is de oplossing helaas niet. Veel WD40 erin maar nog geen resultaat. Jammer, maar bedankt voor je reactie.

Bovenaan Onderaan