Deurvergrendeling schakelaar vervangen.

Beste mede Skoda rijders,

Mijn ( veiligheids) schakelaar centrale deurvergrendeling , is kapot.

De schakelaar die bij je handrem in midden zit.

Nu moet deze vervangen worden,
Heb een nieuwe bij de dealer besteld.

Moet dan hele handrem console eruit ?

Weet iemand hoe je de schakelaar ( makkelijk) zelf kan vervangen ?

Of zijn hier mensen die dat kunnen ?

Omdat bij dealer te laten doen is vrij prijzig denk ik voor 1 schakelaartje.

Gaat om octavia RS 2006 hatchback.

Groetjes

Dominique

Cordoba

Forumguru
Dominique anders even vragen of @Joske voor je wil kijken in Elsawin. Lijkt me niet zo moeilijk, maar misschien wel even werk. Let wel op, dat je dergelijke klussen bij voorkeur doet als de kunststof niet te koud is (vanwege gevaar van barsten dat dan veel groter is). Ik zou een minimumtemperatuur van 10-15 graden aanhouden om de klus te doen, of als je het snel genoeg kunt doen, eventueel na een rit waarbij je het interieur redelijk warm hebt gestookt.

Edit: ik zie dat Joske al gereageerd heeft terwijl ik typte.

Jasper-RS

Forumguru
Kun je daar niet bij als je de versnellingspook hoes demonteert? Die van mij reageert ook erg slecht vooral bij ontgrendelen. Ben ook een keer aan de beurt denk ik om te vervangen.

Jasper RS,

Dat hoop ik wel dat er bij kan via de pook.

Maar probleem bij mij is, omdat de schakelaar slecht reageerde ..... Duwde ik te hard en nu ligt de schakelaar er binnen.....
Via de pook kan hem wel terug duwen denk en dan via het schakelaar gat eruit halen hoop ik.....

:sterretjes:

Jee13

Forumguru
Dat je schakelaar nu los ligt is ideaal.
Het frame van de pook klik je zo omhoog en dan kan jij bij kabelboompje terugtrekken, stekker losnemen, nieuwe schakelaar erop en dan nieuwe schakelaar erin friemelen

De schakelaar is vervangen!

Zelf even gedaan;

Pook afdekplaatje los geklikt. ( wel beetje met beleid)

Draadboom, was niet zo lang of zat ergens vast.

Maar het schakelaartje , kon net in de pook ruimte komen dus ging dat net om het stekkertje los te halen.

Nieuwe schakelaar op de stekker geklikt, eerst even getest.... En wat gaat dat dan weer soepel.

De schakelaar terug plaatsen ging ook vrij simpel.

Wel van onderaf erin klikken.

Bedankt voor de tips !!

Bovenaan Onderaan