Deze Fabia combi kopen of..?

Status
Niet open voor verdere reacties.

balkman

Nieuw lid
Hallo, ik ben Bram en brand new hier in Skoda-world.
Ik zit dus hopelijk op het goede forumdeel..
Heb mijn oog laten vallen op een SKODA FABIA 1.4 50KW COMBI COMFORT uit 2001.
Moet 6000 € opbrengen,
Heeft 103000 km op de teller.

Echt een mooie auto: rijdt (proefrit) en oogt fijn!

Alleen, ff wat twijfels en vraagjes:
-hebben we het hier idd. over een Fabia I?
-Wanneer moet de d-riem vervangen worden voor dit type?
-Hij stinkt binnen naar kattepis (al krijgt hij volgens de handelaar nog een stoombeurt). Iemand ervaring of zo'n lucht eruit gaat?

Ik vind dat er 500€ van de prijs af mag als de d-riem vervangen moet worden en ik die kattelucht er gratis bij krijg :eek:.

Ben benieuwd naar wat reacties..

Alvast dank

EdK

Forumguru
Laat eerst die kattelucht verwijderen voor je ook maar tot kopen overgaat !!!
Een oud collega had 4 of 5 honden en ging daarmee naar strand toe, hierna weer nat de wagen in !! Wel om die lucht verwijderd te krijgen heeft mijn werkgever de wagen tot 2 keer aan toe moeten laten reinigen voor de lucht echt verdwenen was !!! Maw de kosten kunnen alleen hier al hoger uitkomen dan jij wil !!
Kijk anders eens verder op dit forum !! er wordt wel eens wat aangeboden !!
Zie bv onderstaande link !!

http://www.skodaforum.nl/board/showthread.php?t=5264

Hetzer

Forumguru
Laat eerst die kattelucht verwijderen voor je ook maar tot kopen overgaat !!!
Een oud collega had 4 of 5 honden en ging daarmee naar strand toe, hierna weer nat de wagen in !! Wel om die lucht verwijderd te krijgen heeft mijn werkgever de wagen tot 2 keer aan toe moeten laten reinigen voor de lucht echt verdwenen was !!! Maw de kosten kunnen alleen hier al hoger uitkomen dan jij wil !!
Kijk anders eens verder op dit forum !! er wordt wel eens wat aangeboden !!
Zie bv onderstaande link !!

http://www.skodaforum.nl/board/showthread.php?t=5264

Dit is inderdaad een Fabia-1, maar word in de volksmond vaak gewoon Fabia genoemt.

Maar ik ben het met Edk eens, laat eerst die lucht er maar uithalen, en ik vind 6000 euro nu ook niet echt goedkoop voor een Fabia Combi Comfort uit 2001, ( zonder aico,) daar kan inderdaad nog wel wat vanaf

Fabia

† In Memoriam
Ik zou eerst zeker weten dat die lucht voorgoed er uit is, anders zou ik 'm absoluut niet kopen. Kijk ander eens verder er worden genoeg Fabia's aangeboden voor een mooie prijs.

joergarms

Senior Member
Prijs is inderdaad aan de hoge kant, ik zou pas over een koop gaan nadenken als de handelaar de riem vervangt en de auto laat reinigen. En dan nog, wees er heel zeker van dat die lucht eruit is, niets is vervelender dan met een stinkende auto rijden.

Atria

Actief lid
Hoi,

Volgens mij heeft de Fabia I met 1.4 50kw 8v motor een kettingaandrijving voor de kleppenbediening.

Ik geloof niet dat deze vervangen hoeft te worden, ik zou dit nog ff checken bij een Skoda garage.

Gr Hans

EdK

Forumguru
Maar Balkman we zijn wel benieuwd wat je uiteindelijk gaat doen of hebt gedaan mbt deze wagen ??
Op zich zul je van een Skoda geen spijt hebben !!

Fabia VRS

Nieuw lid
De Fabia 1.4L 8V is een Skoda-motor en heeft geen distributieriem, maar een ketting. Dit is geheel onderhoudsvrij! Wel kan de distributie na verloop van tijd lawaai maken als de wagen slecht onderhouden is of als men de verkeerde olie heeft gebruikt. De koppakking was bij dit type motor soms ook een probleem, dit kwam omdat er af-fabriek vol-synthetische olie werd ingedaan en dat mag niet bij dit type motor! Hier moet men 10w40 gebruiken. Vraag dus of er in het verleden problemen zijn geweest en raadpleeg het onderhoudsboekje! Succes

balkman

Nieuw lid
Ahoy Skoda lovers,

we hebben afgezien van de koop: we hadden geen vertrouwen in de handelaar. Hij nam de kattenstank niet erg serieus. Bovendien en vooral bleek zijn reputatie niet zo best.
Helaas, want het leek een fijne wagen. Ben hard op zoek naar een andere Fabia Combi. Ik wil mijn Toyota Corolla er bij inruilen. Dus als iemand iets weet in de omgeving van Arnhem..
Maar eh, heeft ie nou een ketting of een riem?

Oja, en bedankt voor het reageren!

EdK

Forumguru
Geen dank, daar is het forum voor.
Omgeving nijmegen is voor mij de andere kant van nederland, maar de Skoda dealer in Almere wordt in algemeen wel goed over gesproken !
Hou er rekening mee dat de Combi 2 binnenkort bij de dealers zla staan en dat er dan aardig wat ingeruild zullen gaan worden indien de prijs gunstig is !!
Dus als er geen enorme haast bij is dan lekker rustig om je heen kijken en bij jou in de buurt wat delaers langsgaan en praten !!

op www.skoda.nl kun je zo en zo alle dealers in nederland vinden en kijken op hun site's wat ze in de aanbieding hebben !!

Succes met zoeken en dat je een mooie en goede zal vinden

Oja ketting of Riem ?? moet je ff wachten op andere hun reactie !! Ik kan het je niet vertellen.

EmTee

Lid
Bij Boekelder in Oss staat een hele nette groene Combi, kenteken GX dus ergens van 2001 dan. Wij hebben er zelf 2e kerstdag de Fabia voor mijn vrouw gekocht, mijn eigen Fabia Combi komt er ook vandaan. Prima garage met prima service. Prijs is misschien niet de laagste maar je krijgt wel een jaar garantie! Ik had ook in no time 4 nieuwe Michelins geregeld zonder bijbetaling.

Wie weet is het wat voor je.

Hetzer

Forumguru
Ahoy Skoda lovers,

we hebben afgezien van de koop: we hadden geen vertrouwen in de handelaar. Hij nam de kattenstank niet erg serieus. Bovendien en vooral bleek zijn reputatie niet zo best.
Helaas, want het leek een fijne wagen. Ben hard op zoek naar een andere Fabia Combi. Ik wil mijn Toyota Corolla er bij inruilen. Dus als iemand iets weet in de omgeving van Arnhem..
Maar eh, heeft ie nou een ketting of een riem?

Oja, en bedankt voor het reageren!

Ik zou wel wat ruimer zoeken dan Arnhem, dan heb je wat meer keus, ook moet je niet al te veel aantrekken van de vraagprijs, misschien krijg je bij een duurder model, wel meer terug voor je huidige Corolla, het gaat er immers om hoeveel geld je erbij moet leggen.

http://www.autotrack.nl/owa_dima/ow..._spr_id=89466365&p_type_lijst=RL&o_id=4696319

Deze staat in mijn dorp bij een garge te koop !!!!!!!!!!

je kunt online vragen ( inkoop) wat je globaal voor je huidige terug krijg

http://www.vanvlietautos.nl/

succes met zoeken

joergarms

Senior Member
Als je in Arnhem woont, zijn er genoeg plaatsen om naar uit te wijken. Je kan bijvoorbeeld Jawes in Ede proberen, of de dealer in Rhenen.

balkman

Nieuw lid
Bij Jawes in Ede ben ik geweest, fijn bedrijf, kwamen heel redelijk en betrouwbaar over. Hadden echter niks staan voor mijn budget.
Mensen, super al jullie tips. Ik ben vanmiddag helaas echter gezwicht voor een Ferarirode .. Toyota!
Maar ik denk dat ik ergens de komende jaren nog eens bijSkoda terecht kom.

Tot dan.

joergarms

Senior Member
Tsja, je kan er niet omheen he, zo'n ferrari uhh toyota. Prima auto's trouwens!
Veel plezier ermee, en blijf vooral meelezen hier, dan zie je toch een beetje wat je mist:baby012:.
Goed weekend, ciao.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan