Diagnose lampje blijft hoe lang branden?

Hallo,
Ik heb me net voorgesteld, en hierbij direct mijn eerste vraag;

Mijn Octavia 1.2 TSI van 2011 ( 1Z5) heeft nu een dikke 160.00 km achter de kiezen. Omdat ik in de gelegenheid was heb ik de auto een grote beurt gegeven. Er was verder geen probleem, gewoon onderhoud. Tijdens het vervangen van de bougies viel mij op hoe ontzettend vast de bougiedoppen zaten, het isolerende rubber gedeelte zat echt vastgeplakt aan de bougies. Met veel pijn /moeite/ heb ik uiteindelijk de kabels los kunnen krijgen. En nee, niet aan de kabels getrokken maar aan het metalen deel v/d dop. Maar alsnog leek het alsof er elastiek aan de doppen zat, ze veerden gewoon terug!
Ik heb naderhand de kabels op het oog geinspecteerd en geen directe schade kunnen ontdekken. Na het vervangen vd bougies en starten liep de motor even goed op 4 cil. Ik heb een testritje gedaan en ineens begon de motor op 3 cil te lopen. Na wat speurwerk en uitwisselen van een kabel bleek er toch een bougiekabel stuk te zijn. Ik heb direct een nieuwe set besteld en gemonteerd, hij loopt weer als een zonnetje.
Maarrr, het daignose lampje brand nu nog wel. De storing is ( hoogst waarschijnlijk) opgelost. Gaat dit lampje vanzelf uit na een aantal keren starten( soms 50x) of moet ik dit laten uitzetten door een OBD lezer bij een bedrijf?

ertromp

Forumguru
Ik zou eerst beginnen om de stroing(en) die er wellicht nog zijn eens uit te lezen
Of Door de garage of door een formumlid bij jou in de buurt met vcds of vcp

kleine update,
lampje ging vanzelf uit vanochtend. Na de eerste start brandde deze nog. Ik heb totaal misschien 10 a 15 keer gestart en +/- 20 km gereden.
Probleem voor nu opgelost.

ertromp

Forumguru
Persoonlijk zou ik altijd willen weten wat het is
Als de auto definitief stil blijft staan is het altijd op een niet gewenst moment
Dus alsnog uitlezen als het kan

Bovenaan Onderaan