Dichting van de oliekoeler lekt olie. (Octavia rs)

boontjeRS

Forumguru
Vorige week mn auto laten uitlijnen, als ik de kans heb kijk ik steeds keer onder de auto voor eventueel schade. Tot mn grote verwondering zag ik mn caterplaat met olie besmost. Na uitlijning naar de garage, mn olie koeler lekt olie dus dichting stuk of verhard. Mn garage raadde me aan direct een nieuwe koeler te plaatsen, zijn de kosten niet (100euro) 3u werk. Zijn er betere olie koelers dan originele op de markt of is dit niet nodig?
Auto heeft 80d km, tsi bwj2015, wel gechipped. Nog nooit zoiets moeten vervangen.
Grts Bart
 

hemi24

Forumguru
Heel veel ruis en onsamenhangende informatie, maar ik begrijp dat er enkel lekkage is op de O-ring?
Verbaasd me dat je garage niet heeft geadviseerd de hele auto eromheen te vervangen...

;)
 

boontjeRS

Forumguru
Heel veel ruis en onsamenhangende informatie, maar ik begrijp dat er enkel lekkage is op de O-ring?
Verbaasd me dat je garage niet heeft geadviseerd de hele auto eromheen te vervangen...

;)

Het advies was beter de volledige koeler te vervangen want als hij zn beste tijd gehad heeft mag de boel terug open. Is nu niet "de kost" die koeler. En zo op het zicht zie je niet of het enkel de o ring is die lekt, we hebben de auto nog niet volledig opengesmeten om juist te kijken he, ik ga niet te voet gaan werken hoor ;) En tenzij je mn garagist kent, oordeel dan niet over hem aub.:D
 
Laatst bewerkt:

Coerd

Lid
Denk ook eens aan een olie additief. Dat uitharden/verdrogen van oringen en keerringen tegen gaat. Dat werkt echt helemaal bij modere motoren die veel vervuiling in de olie krijgen. Door regenereren voor roetfilter.
 

hemi24

Forumguru
We hebben het hier over een wagen van 2015 met 80k km...

In mijn beleving is er dan doorgaans helemaal niks mis met een oliekoeler, maar als je graag geld uitgeeft en de garagist sponsort : be my guest..!
 
Bovenaan Onderaan