Die befaamde bekerhouder…

furyg3

Lid
Nou ja, dan heb je een van die magisch ingewikkelde origami bekerhouders in je Fabia I, en is ie stuk. :(

Het is maar een klein onderdeel die kapot is (de rechter arm), maar blijkbaar kan ik allen het hele bekerhouder kopen online. No way kan ik €80-100 uitgeven voor een bekerhouder. Ik hou van koffie, maar, ja.

IMG_6390.JPG

IMG_6394.JPG

Dus ik vraag me af: heeft iemand ook een kapotte bekerhouder waar deze kleine stuk onbeschadigd is?

Zo niet dan ga ik hem daar gewoon uithalen... (weet iemand de partnummer voor de stukje trim dat mijn bekerhouder kan vervangen?)

Ook is z'on asbak-vervangend houder hetzelfde onderdeel voor een LHD als een RHD Fabia?

furyg3

Lid
Onderdeelnummer voor de trim gevonden "6Y0857482 Kap - rechts" en bevestigd dat the bekerhouder-in-plaats-van-asbak hetzelfde is voor LHD/RHD. Dus dat is handig.

furyg3

Lid
Jazeker. Er is best veel discussie hier en bij briskoda over deze bekerhouder. Volgens mij is de conclusie: duur en breekbaar, moelijk om hem goedkoop te vinden.

Ik dacht even vragen voordat ik hem eruit haal. Wie weet?

fanSkoda-VW

Forumguru
@ EIScorpione. Bij mijn Fab1 was ook één lamel afgebroken. Gelukkig alleen he scharnierpunt(-je).
Dit heb ik zelf gerepareerd, en wel als volgt. DHZ-zaak, haal pakje BAGETNAALDEN. Soort koploze spijker, gehard.
Vijl de rest van het scharnierpunt vlak, maar weet waar het middenpunt was (even inprikken). En leg de lamel op een verhoging (bv 2 broodplanken) op het aanrecht.
Neem 1 bagetnaald in de tang en verwarm deze. En heet en wel druk je deze in het plastic op de plek van het oude scharnierpunt. Dank knip je deze met een zijkniptang kort af, hoogstens 1 mm. Naar de auto met 2 (punt-)tangen.
Eerste de ene kant er in en heel goed vasthouden met de tang tegen afbreken van de pinnetjes.
Dan met de 2e tang het lamel rond buigen en in het andere scharnierpunt schuiven.
Voorzichtigheid is de moeder van de porseleinkast, maar in mijn Fabje gaat het alweer een paar jaar mee.
Veel suc6 toegewenst bij deze reparatie.

Bovenaan Onderaan