Die gordel-ping

nomad

Senior Member
Gek wordt ik er soms van... Ja ik weet het, je moet altijd je gordel dragen, maar als ik pas in de straat die gordel omdoe heb ik al 15 pings te pakken.
Tis niet zomaar uit te schakelen weet ik, maar er moet toch een oplossing voor zijn ?

Ralph

Lid
Is heel makkelijk te stoppen!! Ga gewoon ff langs de dealer, die kan dit via de vagcom uitzetten! Heb ik ook laten doen, echt een verademing!!!!

higgy

Forumguru
Da's handig om te weten Ralph, laat ik ook meteen doen. Stilstaand zijn het overigens maar 6 pings, als je gaat rijden gaat ie inderdaad vrolijk verder met pingen.

nomad

Senior Member
Ik ook, maar als ik ff naar de supermarkt rij, dan heb ik hem soms wel eens niet om en dan moet ik de radio zo hard zetten om die ping niet te horen.

Dutch4x4

Senior Member
Hmm, in de O1 pingt hij in alle gevallen een vast aantal keren. Dus ook als je je riem niet omdoet, stopt 't gewoon. En als je heel snel bent met je riem, pingt-ie rustig nog een paar keer door.

Lekker intelligent.

Maar als 't sowieso is uit te zetten? Goed idee voor de volgende beurt.

Arjen

Actief lid
In het duitse forum was er nog een tip om de ping uit te schakelen, omdat het daar niet uitgezet mag worden.

De oplossing was om de 'ping'-stekker onder de bestuurdersstoel los te trekken....

Kost niets, en werkt snel.

nomad

Senior Member
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
In het duitse forum was er nog een tip om de ping uit te schakelen, omdat het daar niet uitgezet mag worden.

De oplossing was om de 'ping'-stekker onder de bestuurdersstoel los te trekken....

Kost niets, en werkt snel.

[/ QUOTE ]

Dan doen we dat wel. Scheelt weer een ritje naar de dealert

Arjen

Actief lid
Ik zal thuis nog even kijken of ik er nog een foto van heb die ik hopelijk nog niet heb gedelete. Dan wordt het helemaal makkelijk.

rickske

Actief lid
Het is de bedoeling dat je<font color="red"> ALTIJD DE GORDEL DRAAGT </font>daarom staat er die ping op.

Exciter

Administrator
Ik heb bij 45 km/h de Fabia op zijn dak gedraaid. Jaa, ook dat kan! Ik ben erg, maar dan erg blij, dat wij beiden de gordel droegen.
Mijn advies is: Doe het altijd! Een ongelukje zit in een kleine hoekje, kan je best voorkomen onderweg naar het supermarkt, want dat doe je weliswaar kort, maar VAAK!
Ik weet, iedereen denkt nu: Ja, ik kijk toch uit! Dat klopt. Het probleem is ook, dat je tegenliger het NIET DOET.

Nou, dat moest ik hierover even kwijt... sorry...

vw125

Forumguru
Ik doe men gordel aan voor ik men wagen start dan hoor je die vervelende ping ook niet /forum/images/graemlins/tongue.gif /forum/images/graemlins/cool.gif

Grtz vw125

higgy

Forumguru
Exciter heeft gelijk. Heb het vanmiddag met V-Car besproken en die wilden het EVT. wel doen, buiten de normale computer om (dus met VAG.COM en een laptop denk ik)maar waarschuwden me voor de juridische aspecten.
Dat en wat Exciter terecht schreef deed me besluiten het gewoon zo te laten.

Arjen

Actief lid
Helaas ben ik de foto van de stekker kwijtgeraakt na mijn laatste PC-crash.

Persoonlijk heb ik geen last van het ge-ping. En een gordel dragen doe je voor jezelf.

Toch vond ik het wel leuk om te weten dat er kabels onder de stoel zitten die het signaal blijkbaar doorgeven dat er iemand op de stoel zit.

sunnyboy

Senior Member
Bij mijn BMW zat er ook een matje in de stoel die bestemd is voor het afgaan van de Airbag.
Als er niemand in de stoel zit, of als het matje niet goed werkt, gaat ook de airbag niet af!
Overigens worden mankementen in het systeem op de boordcomputer zichtbaar gemaakt. Althans dat was bij mijn BMW zo.
Als je dus ergens een stekkertje vanonder je stoel losmaakt weet je niet of deze handeling ook invloed heeft op het afgaan van je airbag. Dan ben je mooi de sigaar. Geen gordel EN geen airbag.

KlaasBaas

Nieuw lid
Ik rij nu zelf auto. Al 18 jaar. En als ik in '76 als kind op de achterbank geen gordel had was het heel anders gelopen. Ja ja in '76 gordel achterin. !!

Ik ben geen heilig boontje, maar gordel om is altijd nodig.

Bovenaan Onderaan