Diepte kofferbak Octavia II COmbi

Jan_Willem

Nieuw lid
Als eerste mijn complimenten voor dit forum! Ik heb hier veel aan gehad bij de afweging die ik moest maken mbt de te kiezen leaseauto. Dank daarvoor!

Ik heb de Octavia Combi 1.9 TDI Elegance BE gekozen, met dubbele bodem, BT en glazen dak. (Jammer dat Skoda geen Panoramadak op de Octavia aanbiedt!)

Ik heb een vraag mbt de binnenmaten van de Octavia combi. De diepte van de kofferbak met de bank neergeklapt (Dus tot aan de voorstoelen) is een maat die ik niet terug kan vinden. Zou daar een luchtbed in passen?

Ik rij regelmatig lange afstanden, en wil eigenlijk de auto gebruiken als slaapplek als we weer eens te lang onderweg zijn geweest :) Iemand hier ervaring mee? (De nieuwe Renault Kangoo biedt zelfs een bed aan als extra optie!!! :) :) )

BTW ik krijg de Octavia rond 1 Juni... op basis van een levertijd van 12 wkn.

Bedankt alvast!!

JW

redfoxert

Senior Member
Zorgt die dubbele bodem voor een vlakke laadvloer dan met de achterbanken uitgeklapt en de leuningen plat gelegd ? Dan zou het best wel eens kunnen maar een maat heb ik zo niet direct. Ik kan straks wel ff voor je meten, de rolmaat ligt nog in de auto :tongue:

Okki

Donateur
Uit ervaring weet ik dat slapen in de kofferbak van een O1 combi geen probleem is (voorstoelen naar voren schuiven en een bed van 2.00 mtr.!)

Heb zelf geen combi maar de O2 zal minimaal hetzelfde moeten zijn als de O1

Rallye

Forumguru
Zorgt die dubbele bodem voor een vlakke laadvloer dan met de achterbanken uitgeklapt en de leuningen plat gelegd ? Dan zou het best wel eens kunnen maar een maat heb ik zo niet direct. Ik kan straks wel ff voor je meten, de rolmaat ligt nog in de auto :tongue:

Hmmmm.. ik heb de achterbank eigenlijk nog nooit om hoeven klappen......

redfoxert

Senior Member
Ik ook niet maar toen vrienden van me mijn auto vol gingen gooien met het verhuizen toen hebben ze dat wel gedaan, ook geen vlakke vloer overigens :)

Jan_Willem

Nieuw lid
@Redfoxert: Bedankt voor het opmeten!!

1.90 tot aan middenconsole... Die was ik even vergeten. Die steekt iets uit, toch?

dat wordt inderdaad foetushouding of diagonaal.

@Rallye: Backseat Boogy ;)

Ik weet genoeg. Wij zijn anderhalve cent, ik 1.84, zij niet... zou moeten kunnen. Luchtbedden zijn flexibel, die kun je wel ergens omheen vouwen.

Bedankt allemaal! Ik kijk uit naar mijn eerste campeernacht in de Octavia!!

Mvrgr

JW

Okki

Donateur
Zoiets dacht ik al want ik had er een keer een doos van precies 2 meter in en die paste dus net niet.

Bij mijn O1 heb ik de zittingen van de achterbank losgemaakt (ipv. opklappen) je hebt dan net iets meer ruimte. Toen paste er wel iets in van 2 mtr. (anders inderdaad 1.90 mtr). Ik neem aan dat dit bij de O2 ook kan!

Jan_Willem

Nieuw lid
Steamy Windows

Niet vergeten 2 raampjes een stukje open te doen ivm ventilatie :)

Hangt er van af wat je wil. Steamy Windows zong Tina Turner ooit: kost wat energie, maar daarna wel meer privacy ;)

Weet iemand of de laadvloer met die dubbele bodem inderdaad vlak is? In de brochure lijkt het daar wel op :koffie:...

Laadvloer met dubbele bodem is bijna vlak.
Rugleuningen lopen iets op maar dat kan ook nog nieuwigheid zijn. Misschien dat je eea wel plat krijgt als je er op gaat liggen. Ik heb 2 matrassen van 90 * 200 vervoerd en moest toen de matrassen iets omvouwen om de achterklep dicht te krijgen. Achterbank was toen niet helemaal plat maar matrassen hebben ook niet veel gewicht. Houd er ook rekening mee dat de zijkant van de dubbele bodem tussen de wielkasten en de achterklep open is. De dubbele bodem is een rechthoekige bak, en dat is de kofferruimte niet helemaal.

octaviabas

Senior Member
wat kost een hotel nou tegenwoordig:crazy:

maar , gewoon stoel op ligstand werkt ook prima. iig al mijn vorige auto's (nachtvissen)

Jan_Willem

Nieuw lid
Cramperen

wat kost een hotel nou tegenwoordig:crazy:

maar , gewoon stoel op ligstand werkt ook prima. iig al mijn vorige auto's (nachtvissen)

Onlangs nog naar Spanje geweest, 7000 kilometer in totaal gereden. Drie of vier nachten op de voorstoelen doorgebracht: dodelijk. En 's-morgens onuitstaanbaar :)

Heb te veel meegemaakt dat je in het donker door fran- krijk rijdend de ene F1 mist na de andere. Beland je uiteindelijk op zo'n parkeerplaats langs de snelweg. Is echt super, vooral 's-morgens, brak, dauw, waterig zonnetje, tanden poetsen bij zo'n openbaar fonteintje... Maar slapen ho maar. Dan is zo'n bed verdomde handig :D

Gysman

Actief lid
Heb je dan geen bagage bij je? Als ik naar italie rij dan heb ik de ruimte altijd hard nodig. Met bank plat wel te verstaan. Slapen in de auto is dan echt niet mogelijk...

Jan_Willem

Nieuw lid
Heb je dan geen bagage bij je? Als ik naar italie rij dan heb ik de ruimte altijd hard nodig. Met bank plat wel te verstaan. Slapen in de auto is dan echt niet mogelijk...

Ik heb toch die dubbele bodem ;)

Je hebt gelijk, maar het plan is om met luxe vervoer te gaan backpacken :D

Bovenaan Onderaan