Diesel hogedruk slang lek

Hallo, meer diesel rijders hier ervaring mee. Van de week is de hogedruk diesel slang aan de bovenzijde van de motor onder de afdek kap lek geraakt. Bij het rijden ontdekte ik een flinke diesellucht, bij afrit rook onder motorkap, nog 5 minuten doorgereden om auto bij werk te krijgen. Motorkap open en ja hoor gelukkig geen brand maar wel heel veel diesel. Auto is weer gerepareerd en uitgebreid schoongemaakt maar omdat auto nog steeds enorm stinkt , op zaterdag bij van Udenhout besloten de carterpan geluidskap en onderschut geluidswol te verwijderen, hier blijft olie achter. Net weer 240km gereden maar stank is er nog , zal volgens garage nog paar weken kunnen zijn.. Octavia is van okt 2015 en 53000 km gelopen. Rij er stevig mee door maar wel altijd oplettend als hij koud is. Wat me laatste tijd opviel is het lang doordraaien van de ventilator ook als ik de laatste 4 km rustig heb gereden. Er hangt dan altijd enorme rubber lucht vanuit de wagen. Raar dat een diesel leiding op deze manier kan lekken. Ik zit erover te denken om skoda hierover aan te schrijven, in ieder geval ook de lease, want ik wil wel als stank weg is dat alle geluidsisolatie weer Nieuw worden gemonteerd. Heeft iemand dit ook meegemaakt

Joske

Forumguru
Een weekje benzine rijden en het probleem is opgelost :laugh:

sorry... :bloemen: - hopelijk is die mottige stank snel uit de auto!

Bovenaan Onderaan