MadDog2K
Actief lid
Vorige week zaterdag de auto bij de dealer gebracht voor een grote beurt,
nadat ik 'm compleet volgetankt had.
Op zich niets aan de hand na de beurt... behalve dat op zondag de ASR ingreep bij het wegrijden bij het stoplicht. Dan denk je nog : het zal wel glad zijn op dat stukje (het vroor toen nog). Later in de week gebeurde dit echter ook nog een paar keer.
Maandag en dinsdag viel me op dat m'n tank wel sneller leeg ging dan anders. Toen dacht ik : misschien hebben ze bij de dealer de motor veel moeten laten draaien.
Op woensdag flink in de remmen op de snelweg, en voor m'n gevoel scheelde het niet veel of 't werd een pirouette.
Toen dacht ik : misschien bandenspanning te laag, auto zwabberde ook klein beetje.
Dus donderdagochtend direct even alles op spanning gezet en tank weer volgegooid want die was leeg na 520km (!).
Toen reed het beter (wat minder zwabberig), ook brandstof verbruik bleef goed.
Vrijdagochtend : weer exact hetzelfde : beetje zwabberig gevoel qua banden tijdens het rijden, en vebruik hoger dan normaal.
Vrijdagavond een sterke diesellucht, maar dacht dat dat van andere auto kwam. Zaterdag: weer die sterke diesellucht.
Toen even onder de motorkap gekeken, en warempel .... auto lekte diesel met draaiende motor, waarschijnlijk veroorzaakte dat ook dat de ASR af en toe ingreep. De Wegenwacht heeft toen de 'rubber ring in het filterhuis(?) opnieuw geplaatst'.
Denk je er vanaf te zijn...
Zondagavond op de snelweg : lampje dynamo branden.
Zoveel mogelijk stroomverbruikers uitgezet... was alleen de airco vergeten.
Voor het stoplicht hield deze er echter uit zichzelf al mee op.
Op de parkeerplaats motorkap maar weer eens opengedaan ... en toen bleek dat de V-Snaar (?) nog maar 1 flinterdun reepje was.
Waarschijnlijk aangetast door de diesel.
Leuk zo'n weekend !
nadat ik 'm compleet volgetankt had.
Op zich niets aan de hand na de beurt... behalve dat op zondag de ASR ingreep bij het wegrijden bij het stoplicht. Dan denk je nog : het zal wel glad zijn op dat stukje (het vroor toen nog). Later in de week gebeurde dit echter ook nog een paar keer.
Maandag en dinsdag viel me op dat m'n tank wel sneller leeg ging dan anders. Toen dacht ik : misschien hebben ze bij de dealer de motor veel moeten laten draaien.
Op woensdag flink in de remmen op de snelweg, en voor m'n gevoel scheelde het niet veel of 't werd een pirouette.
Toen dacht ik : misschien bandenspanning te laag, auto zwabberde ook klein beetje.
Dus donderdagochtend direct even alles op spanning gezet en tank weer volgegooid want die was leeg na 520km (!).
Toen reed het beter (wat minder zwabberig), ook brandstof verbruik bleef goed.
Vrijdagochtend : weer exact hetzelfde : beetje zwabberig gevoel qua banden tijdens het rijden, en vebruik hoger dan normaal.
Vrijdagavond een sterke diesellucht, maar dacht dat dat van andere auto kwam. Zaterdag: weer die sterke diesellucht.
Toen even onder de motorkap gekeken, en warempel .... auto lekte diesel met draaiende motor, waarschijnlijk veroorzaakte dat ook dat de ASR af en toe ingreep. De Wegenwacht heeft toen de 'rubber ring in het filterhuis(?) opnieuw geplaatst'.
Denk je er vanaf te zijn...
Zondagavond op de snelweg : lampje dynamo branden.
Zoveel mogelijk stroomverbruikers uitgezet... was alleen de airco vergeten.
Voor het stoplicht hield deze er echter uit zichzelf al mee op.
Op de parkeerplaats motorkap maar weer eens opengedaan ... en toen bleek dat de V-Snaar (?) nog maar 1 flinterdun reepje was.
Waarschijnlijk aangetast door de diesel.
Leuk zo'n weekend !