Dieselmotoren Passat hetzelfde als Skoda?

Chicco_Himself

Forumguru
Beste leden,

Voor een collega van mij (vrouw alleen) ben ik op zoek naar een VW Passat Station, diesel automaat van het bouwjaar 2011 (ik heb haar helaas nog niet kunnen overhalen voor het kijken naar een Superb Station) ;) .
Nu heeft zij op internet een aantal 2.0 liter's gevonden met 140 pk en 170 pk.
Tijdens haar zoektocht las zij ergens dat zij beter de 140 pk zou kunnen nemen in plaats van de 170 pk-versie.
Weet iemand of Skoda dezelfde motoren gebruikt als Passat en zo ja, wat zijn de ervaringen/adviezen mbt de 140 pk of 170 pk diesels??
Ik heb wel al iets gelezen mbt AJM-motoren, maar zitten die ook nog in een Passat van 2011?


Alvast bedankt voor jullie reacties !! :thumbsup:
 

CDK

Forumguru
Motoren zijn volgens mij hetzelfde, zelf heb ik 4 jaar probleemloos met de 170pk common rail motor gereden, is soepeler en stiller als de 140 pk pompverstuiver motor.
 

Bakkertje

Forumguru
Bij VW worden doorgaans iets eerder nieuwere typen motoren gemonteerd, dus je hebt kans dat er in een 2011 Passat een commonrail 2.0 ligt terwijl er in de Superb nog een pompverstuiver motor te vinden is.
Maar ja, daar kom je maar op 1 manier achter..
Veel bekende problemen kun je trouwens vinden op: http://wiki.tdiclub.nl/Categorie:BekendeProblemen
 

Cordoba

Forumguru
Als je wil weten of in de Passat en een Skoda (of ander merk van de Vaggroep) hetzelfde motortype zit, moet je gewoon een kentekencheck doen. Bij een kentekencheck krijg je een motorcode te zien, en voor eenzelfde motortype, gebruikt de VAG-groep binnen alle merken dezelfde motorcode.

Edit: Ik zie bijvoorbeeld een Passat uit 2011 met 140 pk en motorcode CFF en motorcode CFG voor de 170 pk versie, even kijken of ik een Skoda kan vinden met hetzelfde blok.

Edit2: ik vind sowieso al een Superb met 140 pk blok en motorcode CFF en ook een 170 pk versie met motorcode CFG.

De motorcodes CFF en CFG volgen direct op elkaar, en hebben beide ook dezelfde cilinder inhoud, binnen de VAG-groep is dat ook een aanwijzing dat de motoren in grote mate identiek zijn (en tegelijk ontwikkeld). Soms zit het verschil alleen in de software, soms is er ook hardware verschil, bijvoorbeeld net iets andere nokkenassen.
 
Laatst bewerkt:

peterrapid

Forumguru
@Joske ook bij de 2.0tdi een kwaaltje maar normaal tegen de distributiewissel zou dit geen probleem meer geven maar ik ken enkele vriend vertegenwoordigers met deze passat en die hebben allemaal bijna 2 waterpompen mogen steken.
 
Bovenaan Onderaan