Dietz 1414 adapter op Nexus

Rolandd

Actief lid
Hallo,

Vraagje, als ik een Multimedia adapter zoals de Dietz 1414 aansluit op mijn MFD2, werkt dan de navigatie ook nog terwijl er een filmpje aan het spelen is?

En ook belangrijk, heb ik nog geluid via de input van de Dietz als ik aan het navigeren ben?

Ik wil een xbox inbouwen in mijn O2 en aansluiten aan de Nexus. Vind ik toch een mooiere oplossing dan de Icelink adapter voor de Ipod.

Groeten Roland

Rolandd

Actief lid
Oke ik weet inmiddels dat de 1414 niet genoeg is. Voor vrijschakeling heb je ook nog de 1280 nodig.
Iemand ervaring met deze combinatie? Zijn er nog dingen waar ik op moet letten bij het inbouwen?

nomad

Senior Member
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Rolandd</font><hr />

Oke ik weet inmiddels dat de 1414 niet genoeg is. Voor vrijschakeling heb je ook nog de 1280 nodig.
Iemand ervaring met deze combinatie? Zijn er nog dingen waar ik op moet letten bij het inbouwen?

[/ QUOTE ]
Eigenlijk niet. Zorg wel dat je de goede adapterkabelset neemt, dat scheelt je veel draadjes samenvoegen en je kunt de bekabeling onbeschadigd houden. Ik heb die kabelset indertijd ergens online te pakken gekregen voor 48 euro in Duitsland ergens.

Rolandd

Actief lid
De 1280 en 1414 zijn ingebouwd, de rest volgt nog.
Vandaag even getest of alles werkt. Op één ding na werkt het naar tevredenheid.
Er zit een vervelende brom in het audio gedeelte. Als je de radio zacht zet is er niets aan de hand, zet je hem echt wat harder dan hoor je de brom erg goed.

Ik heb de 12V continue en de Massa niet direct aan de accuklemmen gehangen maar als aftakking op de canbus stekker achterin de Nexus.
Misschien is dit een probleem, weet iemand wat meer hierover?

Rij je benzine of diesel en gaat de brom sneller (hoger in frequentie) als je gas geeft? (Mogelijk stoort de onsteking.)
Lijkt op een aarde probleem, je kunt natuurlijk proberen om een kabeltje buitenom even naar de accu te maken, als het dan weg is kan je het kabeltje netjes wegwerken.

JettaFreak

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Daniel_TDI</font><hr />

Rij je benzine of diesel en gaat de brom sneller (hoger in frequentie) als je gas geeft? (Mogelijk stoort de onsteking.)
Lijkt op een aarde probleem, je kunt natuurlijk proberen om een kabeltje buitenom even naar de accu te maken, als het dan weg is kan je het kabeltje netjes wegwerken.

[/ QUOTE ]

Of zo'n aardlusweghaalapparaatje aansluiten (hoe heet zo'n ding ook al weer....
confused.gif
).

nomad

Senior Member
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Rolandd</font><hr />

De 1280 en 1414 zijn ingebouwd, de rest volgt nog.
Vandaag even getest of alles werkt. Op één ding na werkt het naar tevredenheid.
Er zit een vervelende brom in het audio gedeelte. Als je de radio zacht zet is er niets aan de hand, zet je hem echt wat harder dan hoor je de brom erg goed.

Ik heb de 12V continue en de Massa niet direct aan de accuklemmen gehangen maar als aftakking op de canbus stekker achterin de Nexus.
Misschien is dit een probleem, weet iemand wat meer hierover?

[/ QUOTE ]

Ik heb het ook. Zet je verlichting maar eens uit, dan is het zo goed als weg. Het ligt daaraan. Ik zoek ook nog een oplossing.

Ik had dezelfde klacht bij mijn antenne van mijn carkit. De originele had ik vervangen door een combiantenne met radio, telefoon en GPS.
Deze antenne is door mijn inbouwer ontstoord, en toen was ik weer helemaal blij !

Rolandd

Actief lid
Ik heb Dietz gemaild over dit probleem en het antwoord van één van de techneuten aldaar was dit:

</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
We make nothing with the audiosignal. The signal which is coming out of the
interface is the same which is going into the interface. It could be that
the volume level of your video source is to high. You must connect the 1280
and 1414 to permanent plus. The ground of the radio is OK.

[/ QUOTE ]

Ik zal het hier nog eens proberen om de 12Volt dichter bij de accu te brengen en niet achter de radio vandaan te halen.

Bovenaan Onderaan