digicar doetinchem

maarten2xrs

Senior Member
iemand ervaring met digicar in doetinchem, kan van 200 naar 265 pk alleen met chiptuning, iemand daar ervaring mee. alvast bedankt maarten,

Race Eend

Forumguru
265pk is inderdaad wel mogelijk met puur chiptuning, niet elke auto zal het halen, maar als je hem flink tegen het randje aan zet (dat moet je niet altijd willen) met het originele uitlaatsysteem haal je het wel (mits goede euro 98).

maarten2xrs

Senior Member
de man die ik aan de lijn had zei ook dat je het zelf kon bepalen,
dus tussen de 200 en 265 pk maar dat het wel het max was,
maar met mijn rijstijl moet het geen probleem zijn (geen zandvoort type)

Race Eend

Forumguru
maar met mijn rijstijl moet het geen probleem zijn (geen zandvoort type)

Dat zeggen wel veel mensen hoor, dat ze niet zo stevig rijden, maar ook even een keer vol doorhalen tot 200+ is een behoorlijke belasting, zou je dan een keer 95 of slechte 98 hebben (tango/avia/haan98 etc etc) dan kan het allemaal behoorlijk heet worden.

Maar goed dit gaat over ervaringen met hun tuning, die heb ik niet met deze motor (en ik ben bang niemand op het forum, omdat digicar niet toegelegd is op het tunen van VAG, maar velen merken doet)

edit:

1 ervaring op Seat-Online, die bij JD én bij Digicar geweest is met 1 auto:
Digicar:
digicar.jpg

JD:
jd150pktdi.jpg

jdvsdigicar.jpg

leon topsport zei:
..."heb hem vanmorgen nog eens goed getest, heerlijk gewoon. had ik dit maar gelijk zo gedaan, mischien binnenkort weer terug met die maat van me met zn Leon II fr tfsi te chippen hij was er ook echt over te spreken.
...
Wel dat ik nu eindelijk vloeiend en lekker snel kan optrekken wat ik eerst niet klaar kreeg. het accelereren van 0 tot 100 is nu echt een makkie. wat een super goede(JD) software al niet kan doen met je wagen is niet normaal en ik maar denken dat ie goed liep haha weer wat geleerd :ja:

Dat was de reactie van de eigenaar na de tuning van JD ipv die van Digicar op zijn auto.

Niet alleen had hij iets meer vermogen, ook onder deellast loopt de auto gewoon mooier. Dit kun je niet illusteren met rollenbankuitdraaien, maar dit kun je alleen ervaren tijdens het rijden, een beter voorbeeld dan dit, tekst en uitleg van een klant zelf, kun je niet krijgen denk ik...

sitechris

Donateur
Even kleine nuance vind ik wel op zijn plaats. Je bent natuurlijk niet onafhankelijk in je advies. Voor dit voorbeeld geldt dat 1 tevreden klant / 1 zwaluw nog geen zomer maakt. Imo kun je de jubelverhalen beter aan de forumleden overlaten (en volgens mij is iedereen erg happy met jullie, dus maak je daar geen zorgen over) en je concentreren op de feiten. Plus dat het bashen van de concurrent imo niet heel erg netjes is. Zou ik ook aan anderen overlaten.

Race Eend

Forumguru
Ik zeg ook niet dat de software die digicar inkoopt slecht is, ik zeg alleen dat het beter kan. En had een toevallig een verhaal op Seat Online met wat onderbouwing.

Verder moet iedereen geheel voor zichzelf afwegen wat hij/zij belangrijk vindt. Prijs of kwaliteit...

cvegreen

Forumguru
Vraag me dan wel af , of digicar doetinchem zoveel goedkoper is dan. Anders zou ik toch voor meer zekerheid gaan en naar bv JD gaan , race eend is daar werkzaam en als ik de verhalen daar zo lees is dit wel een bedrijf met een topservice en dat is ook niet onbelangrijk vind ik .

Race Eend

Forumguru
Ik zag dat er wel zo'n 200 euro verschil in zit, in voordeel van digicar. Ik kan begrijpen als men dit een behoorlijk verschil vindt.

Toch heb je dit soort bedragen wel nodig om te kunnen blijven bestaan.
Je hebt een duur pand, 4wd superflow bank, medewerkers in dienst, je doet zelf de software ontwikkeling.
Bij de 2.0 TFSI's heeft Jeroen er zelfs voor gekozen om zelf een golf 5 gti aan te schaffen om zo de software nog beter te kunnen doorgronden, daarop zijn we zelfs per stap door gegaan naar een stage 8 waarbij het vermogen op 555pk en 590Nm zet (met een DSG bak!), een investering van tienduizenden euro's, dit betaald zich terug op termijn eventuele probleem auto's kun je zo analyseren en verhelpen, zelfs veel dealers die problemen hebben met hun 2.0 TFSI's zetten die regelmatig een paar dagen bij ons.

Op de tdi club geven klanten van dat digicar aan de software naar hun duitse partner stuurt (dat werd aldaar in de zaak vermeld), waar de software bewerkt wordt en terug gestuurd wordt. Dit is niets vreemds, vele tuners doen dit. Ziptuning stuurt de files naar Zwitserland meen ik. Je kunt je prijzen wat lager leggen als je zelf de software niet ontwikkeld en zo kun je alle merken aanbieden, je koopt de software via verschillende kanalen in.

En wij tunen een standaard auto zeker niet naar 265pk, met de standaard uitlaat gaat dit turbo's kosten in onze ogen, zeker als je een keer op euro 95 brandstof rijdt (ook als een volgende eigenaar wel een stevige rijder is en weet dat de auto bij ons getuned is, kost dit onze goede naam als er een turbo te vlot kapot loopt).

Wel ligt het koppel vaak wat hoger dan de opgaves: dit is bv een standaard, niet gemaat-chipte golf 5 gti ter illustratie.

vwgolf5gtitfsijdc.jpg

maarten2xrs

Senior Member
race eend,het verschil met jd en digicar is €441,00 ,
nu vind dat kwaliteit ook wat mag kosten, en je onderbouwing van je verhaal
is ook wel goed ,daarom vroeg ik ook om reacties.
maar heeft jd geen mooie tuning acties ter plaatse voor forumleden-
want ik denk wel dat er animo voor is.

Race Eend

Forumguru
Dan houden ze niet de website prijzen aan, in de prijsopgave :xyxthumbs:

Voor skoda forum leden is er wel wat mogelijk, maar gezien ik anders wel erg veel reclame loop te maken hier op het forum. Zal ik je dit even per PB sturen;)

Bovenaan Onderaan