Dillema; schakel of DSG

Status
Niet open voor verdere reacties.

R01X0

Nieuw lid
Beste Octavia rijders,
Na ruimschoots op het forum te hebben rondgenozen is mijn keuze definitief. Ik ga voor de Octavia. Uiteraard een 2 liter met diesel Elegance. Radio/CD/lineout kabel Stream erbij (hopen dat ie niet tegen valt) en om het te complementeren een setje Vega velgen. Zwart zal de kleur worden, net zoals de bekleding. Ik denk een fijne mooie auto voor weinig (lease) geld en bijtelling. Ik heb een proefrit gereden en die beviel prima, voldoende vermogen, ruimte, extra's en mijns inziens de juiste uitstraling. Waar voor je geld dus.
De geschetste Octavia kan je kiezen met DSG of een 6 bak. Ik heb niet of nauwelijks met een automaat gereden en rij nu zo'n 15 jaar met schakelbakken. Ik rij ongeveer 30K per jaar door Nederland voor werk en maak nauwelijks woonwerk kilometers.
Ik weet niet wat ik moet kiezen DSG of hand bak. Voor de DSG moet ik 40 euro aan de werkgever bijbetalen per maand en de schakelbak kost mij verder niets extra's (los natuurlijk van de fiscale bijtelling)

Waarom hebben jullie gekozen voor een DSG of 6 bak? Is het die 40 euro's die mij netto 27 euro kosten waard?

Ik ben benieuwd, enne heren Belgen het gaat hier met de companycar in Holland fiscaal iets anders helaas....

En voor degene die het wil weten:
4 jaar of 150K
Octavia 2.0TDI Elegance, Vega, Stream, DSG per maand 840 ex BTW
Octavia 2.0TDI Elegance, Vega, Stream, 6 bak per maand 796 ex BTW
Alles zonder brandstof, full operational lease.

Tallguy

Forumguru
Start even een zoekopdracht, want hier is al heel wat over gezegd op dit forum (hint
smile.gif
)

Ad_O2

Lid
Zat er in het begin ook mee en zat met de gedachte in mijn hoofd: "automaat is voor luie mensen"
Daarbij dat een automaat altijd naar mijn inziens schokte bij het schakelen.....

TOT ik met een DSG mocht rijden....
1761.gif

VERKOCHT

Het is mijn eerste bewust gekozen automaat in de bijna 20 jaar die ik rij
tongue.gif

Maar eh..., geloof mijn worden niet!
Rij zelf maar eens met een DSG 6 bak automaat, en oordeel zelf!!!!!

Maar eh, zie boven.

SkodaMan

Actief lid
De automaat natuurlijk. Ik kan echter niet in je portemonnee kijken. Een alternatief is om een 1.9 TDI in combinatie met een DSG te rijden. Dat is ongeveer even duur als een 2.0 TDI met handbak. De 1.9 TDI is ruimschoots voldoende sterk en een hele lekkere motor voor een automaat.

jemo

Lid
Het is natuurlijk maar net wat je er voor over hebt. Als jij die 44 euro p.m. extra wil betalen, dan moet je het absoluut doen...
Zelf had ik voor mezelf een max. leaseprijs en fascale waarde in m'n hoofd. Ben toen voor een Business Edition gegaan ipv een kalere DSG... Zo blijf ik onder de (voor mij) psychologische grens van 30k...

japiejo5

Actief lid
Ik heb laatst ook stiekem zitten denken toch een automaat moeten nemen,..,,,,zo veel relaxer,...ga proefrijden,,..en oordeel zelf!

VEEJAY

Forumguru
Voor wat het waard is met een 140PK DSG zet je menig auto te kijken bij een stoplichtsprint. Als dat je niet boeit is de 105PK versie met DSG een goed alternatief voor hetzelfde geld.

Ik heb een DSG genomen omdat mijn vrouw een rijbewijs heeft voor een automaat. Ik heb geen moment spijt gehad van de keuze. Zeker met het aantal kilometers dat ik rij ( 60K/jr) Ik denk wel eens dat ik met de hand nu 6 versnellingen zou moeten bediene. Dat lijkt me geen pretje. Het lijkt misschien stoer, maar je blijft roeren. Doe eens gek en neem die DSG!

Dutch4x4

Senior Member
</font><blockquote><font class="small">Citaat: R01X0</font><hr />

Ik heb een proefrit gereden en die beviel prima

[/ QUOTE ]

Met handbak of DSG? Anders nog een proefrit regelen, maar dan met DSG. The proof of the pudding is in the driving...

R01X0

Nieuw lid
Ik weet voldoende, dank voor de reacties, en heb inmiddels een proefrit gemaakt in de DSG. Ik kies toch voor de 6 bak. Reden: beter doseerbaar en uiteindelijk wat goedkoper.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan