Dim licht

Chrissel

Senior Member
Wie kan mij vertellen hoe gevoelig de sensor is doe de tunnel verlichting aanstuurt? Mijn dimlicht blijft bijna altijd branden.

Zwapp

Forumguru
Dan is er denk ik iets mis met de sensor. Heb dit al meerdere keren voorbij zien komen namelijk... heb je hem al een goed schoon gemaakt etc?

Zwapp

Forumguru
Ik geloof dat die bij elkaar zitten ja maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen...

Chrissel

Senior Member
Hij is helemaal
Schoon misschien heeft het wat te maken dat er vandaag in geprogameerd is om mistlampen als dagrij lampen te maken

Chrissel

Senior Member
lampen gaan soms wel uit maar als deze dan weer aangaan door schaduw van bomen in een bos dan blijven ze ook aan iemand een idee

eventueel iemand met een vagcom progameer kabel in buurt van doetinchem lochem winterswijk of zevenaar?

motomarz

Senior Member
De gevoeligheid van de sensor is volgens mij wel in te stellen in vagcom ofzo.
Waarschijnlijk staat daar nu een belachelijke waarde ingesteld.

Joske

Forumguru
@Chrissel

ik heb iets gelijkaardigs ook voorgehad afgelopen zomer, maar sinds een maand is het "vanzelf" weer verdwenen..
Toen reed ik met snuit in volle zon en bleven de lichten ook gewoon branden, maar blijkbaar wordt er rekening gehouden met vrij veel factoren qua lichtintensiteit maar ook hoe snel je op de moment rijdt. Hoe sneller, hoe minder vlug de lichten terug uitgeschakeld worden. Althans dat is mijn beleving met de lichtsensor.

CharlesTucker

Forumguru
@Joske, hij houdt enigszins rekening met de snelheid. Volgens de handleiding gebeurt het volgende: Als je meer dan 10 seconden sneller dan 140 km/rijdt gaan de dimlichten aan. Ze blijven dan aan totdat je gedurende minstens 2 minuten langzamer dan 65 km/u rijdt. "Snelwegverlichting", of zo iets.

Bovenaan Onderaan