Dimlicht aan met contact uit

greenlinediesel

Senior Member
Goede avond mensen van dit mooie forum.. was ik weer!


vraagje: als de lichtschakelaar op dimlicht staat en ik zet mijn contact uit, dan gaan de dimlichten uit (stadslicht blijft wel branden). Is er toevallig in VCDS/VCP ergens een instelling te vinden die er voor zorgt dat het dimlicht aan blijft als het contact uitgeschakeld wordt?

FYI: als ik met contact uit de lichtschakelaar op dimlicht zet gaan ook alleen de stadslichten aan. Pas als ik het contact aan zet gaat het dimlicht aan.

Wie o wie weet hier iets op? :dankje:
 

greenlinediesel

Senior Member
Volgens mij is dit een normale schakeling, ter bescherming van je accu. Waarom wil je dit?

Met CH/LH blijven nu alleen de stadslichten branden, en niet de dimlichten. Accu bescherming zit wel snor want bij starten schakelt de verlichting uit en na interval weer aan. Is geen OEM sensor, maar van onze Chinese vrienden. Deze simuleert in feite dus gewoon de beweging van de schakelaar en daardoor gaan niet dimlichten aan als het 'contact' uit staat.

Geen must dat het gaat werken, wel leuk.
 

Rallye

Forumguru
OK. Je wilt dus CH/LH gewoon met de dimlichten (dus de lichten moeten ook weer uit) en hebt een schakelaar van Ali geplaatst. Misschien goede info voor iemand die je echt kan helpen...
 

greenlinediesel

Senior Member
OK. Je wilt dus CH/LH gewoon met de dimlichten (dus de lichten moeten ook weer uit) en hebt een schakelaar van Ali geplaatst. Misschien goede info voor iemand die je echt kan helpen...

Correct. Volgens Ali (en de bijgeleverde app voor de instellingen van de schakelaar) moet dit gewoon in te schakelen zijn. Staat ook netjes ingesteld dat de dimlichten meegaan maar ik denk dat de accubescherming dus roet in het eten gooit :-)
 

Cordoba

Forumguru
Die 'accubescherming' zit al sinds de introductie van de watergekoelde motor, in iedere auto van het VW-concern, de eerste generatie Golf, Passat en Polo hadden dit al begin jaren 70, dus dit is niet iets wat je zomaar aanpast. Ik denk dat het probleem is dat je niet de juiste schakeling hebt gekregen van je Chinese vrienden, ik weet bijvoorbeeld dat er ook in NL in kleine series een set is gebouwd met losse lichtsensor en een schakeling die je dan tussen de bestaande bedrading moest pluggen, en daar werkte het eigenlijk vrijwel gelijk aan OEM CH/LH.
 
Bovenaan Onderaan