Dimlicht automatisch aan

johannesberg740

Actief lid
Hallo allemaal

15 augustus halen wij onze F2 op uit 2010. Mijn O2 uit 2004 had met het dimlicht dat die aan ging als ik mijn contact aanzette. Is dit ook mogelijk voor onze Fabia 2?

Huibert

Forumguru
Bij verschillende fabia's zit er bij de zekeringen een knop om dit te regelen, helaas niet bij allemaal. Dit staat ook in het instructie boek vermeld

hemi24

Forumguru
Bij verschillende fabia's zit er bij de zekeringen een knop om dit te regelen, helaas niet bij allemaal. Dit staat ook in het instructie boek vermeld

@Huibert : volgens mij doel jij op de schakelaar om de dagrijverlichting te kunnen in- of uitschakelen...

topicstrarter is op zoek naar een manier om dimlicht bij het starten te laten inschakelen.

Huibert

Forumguru
Bij mijn fabia2 van 2007 stond dit al in het boekje. Toendertijd was volgens mij de dagrijverlichting nog niet bedacht.

Antera

Donateur
Bij een fabia 2 is dit helaas niet te coderen maar volgens mij wel door wisselen van de draden op de lichtschakelaar

Canon-Eye

Forumguru
Wat wel gewoon door de dealer te regelen was - is in elk geval gedaan vóór aflevering bij mijn F2 uit 05/2011 - is dat de standverlichting (stadslichten voor, achterlichten en kentekenverlichting) aan het contact gekoppeld werden zodat die altijd branden met het contact aan. Ik wil nl. nooit zonder brandende achterlichten over straat, ook niet wanneer DRL voldoende is.
Met de lichtschakelaar op 0 brandt de DRL, die gaat uit zodra je eraan draait - functioneert verder normaal met alle functies zoals dimlicht, mistliccht voor en mistachterlicht.

Mogelijk is ook het dimlicht op die manier te koppelen aan het contact. Alleen mag je dan geen DRL erbij voeren.
Dat mag formeel ook niet in combinatie met stadslicht voor, maar dat valt niet op en is al die jaren nooit een probleem geweest.

Canon-Eye

Forumguru
Bij de mijne kon dat niet, want dan blijft de standverlichting ook aan. Niet elke Skoda en zeker niet elke Fabia2 heeft een lichtautomaatstand...

Bovenaan Onderaan