Dimlicht H7 vervangen

Waalko Kramer

Forumguru
Zijn de H7 lampen van de Fabia II (projectorunits) makkelijk te vervangen?
Grootlicht is dat gecombineerd met dimlicht of zijn dat aparte lampen en zo ja welke?

Morgen bij Led4car in Hoorn GP Thunder 5800k halen.

Noord26

Forumguru
H7 is maar 1 gloeidraad en daarom heb je met dit type lamp altijd gescheiden lampen voor dim- en grootlicht. Bij een H4 zitten 2 gloeidraden in 1, dus dim- en grootlicht in 1 lamp.

In feite geef je zelf het antwoord al: H7 > 1 gloeidraad > dus voor alleen dim- of grootlicht.

En vervangen is een simpel klusje idd.

Die 5800K lampen vind ik overigens een afrader. Mooi voor het uiterlijk, maar vanwege de gekleurde coating geven ze effectief minder licht als een standaard H7 lamp. Beste ervaring tot nu te gehad met Osram Nightbreakers.

Monteurtje

Forumguru
Bij een Fabia en Roomster voor de facelift met projectorkoplampen, is het dimlicht een H7 lamp. En door middel van een soort klepje, was het ook grootlicht.
Bij de facelift zijn het 2 aparte lampen. En eenvoudig te vervangen, behalve diesel aan de rechterkant. Daar is het wat aan de krappe kant.

Waalko Kramer

Forumguru
H7 is maar 1 gloeidraad en daarom heb je met dit type lamp altijd gescheiden lampen voor dim- en grootlicht. Bij een H4 zitten 2 gloeidraden in 1, dus dim- en grootlicht in 1 lamp.

In feite geef je zelf het antwoord al: H7 > 1 gloeidraad > dus voor alleen dim- of grootlicht.

En vervangen is een simpel klusje idd.

Die 5800K lampen vind ik overigens een afrader. Mooi voor het uiterlijk, maar vanwege de gekleurde coating geven ze effectief minder licht als een standaard H7 lamp. Beste ervaring tot nu te gehad met Osram Nightbreakers.

Dan zet ik de led-mistlampen er bij aan! Heb ik een zee van licht.

Groetjes,

Noord26

Forumguru
Dat mag volgens oom agent alleen met dichte mist of tijdens hevige sneeuw/regenval. Bovendien geven de standaard mistlampen meer licht?

Zwapp

Forumguru
Ik heb momenteel deze gp thunder lampen erin zitten... een afrader zeg ik!
Optisch erg mooi zeker in combinatie met led stadslicht maar de lichtbundel op de weg die mis ik, verkeersborden en belijning licht wel mooi op als het droog is. Afgelopen week in het donker in de stromende regen gereden en dat vind ik gewoon erg gevaarlijk, je ziet totaal niet meer waar je rijd dus je bent gewaarschuwd zeg maar :lezen:

Waalko Kramer

Forumguru
Ik heb ze net opgehaald! En nu? Heb jij dan ook projectorlampen?

Als het niks is dan haal ik ze er weer uit... Wat heb je er nu in zitten?

Zwapp

Forumguru
Met projectorlampen bedoel je die voor halogeen zijn bedoeld?

Ik heb nu de gp thunder er nog in zitten in afwachting van een xenon conversiekit die ik hier heb weten scoren :cheer:

Hoop dat ik dan beter zicht heb...

Zwapp

Forumguru
Ah oke zat te twijfelen... dan weet ik dus niet wat het lichtbeeld zal geven met dit soort lampen en gp thunder...

Noord26

Forumguru
Lichtbeeld zal prima zijn, dat is een kenmerk van projectoren. Maar de opbrengst zal slechter zijn als origineel.

Bovenaan Onderaan