dimstand op Nexus

Pim

Lid
Mijn Nexus navigatiesysteem kan of automatisch (bij inschakelen verlichting) of handmatig (via knopje) in de gedimde lichtstand gezet worden. Onafhankelijk van welke stand je kiest begint hij altijd in de dimstand als je met daglicht rijdt, zelfs in de stand <handmatig> wordt dit overruled. Kun je dit op enige manier onderdrukken, zodat hij altijd op dagverlichting staat, en alleen naar dimstandschakelt als je op het knopje drukt?
Als je overdag met licht aan rijdt (en dat doen we allemaal in Noord Europese landen), moet ik altijd eenmaal de schakelaar indrukken om de monitor op daglicht te krijgen.
Ook het niet bedienen van de lichtschakelaar is geen optie:
kom aanrijden met licht aan, nexus in dagstand, instelling <handmatig>. Na uitzetten auto, volgende rit: Start auto,licht gaat weer aan, nexus op dimstand (??).
Waar bemoeit hij zich mee? Lijkt wel een Windows PC.....

Weet iemand of dit te herprogrammeren valt?

Ben zeer benieuwd.

Dit is wat mij betreft het enige minpuntjes van de nexus.

Het maakt inderdaad niet uit wat in instelt.

/forum/images/graemlins/shocked.gif

geen idee of je de dimstand kunt herprogrameren, ikzelf vind de dimstand wel prettig, als je er niet uit komt kun je het toch even aan je daeler vragen? Of wordt je net als ik ook afgescheept /forum/images/graemlins/koffie.gif met een instructieboekje?

</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
met een instructieboekje?

[/ QUOTE ]
Daar staat het in ieder geval niet i /forum/images/graemlins/shocked.gifn

adee

Senior Member
Eerst even een wedervraag: heb je jouw lichtschakelaar altijd aanstaan, dus ook als je de auto verlaat?

Bij mij is dit wel het geval waardoor de Nexus inderdaad in dimstand opkomt. Kennelijk is de dimstand gekoppeld aan de verlichtingschakelaar. Als je namelijk voordat je de auto verlaat de verlichting uitschakeld, later weer instapt en de verlichting niet aandoet, start de Nexus in de daglichtmodus.

Bovenaan Onderaan