Display dashboard geeft geopende achterklep weer !!

kroontje

Nieuw lid
Ondanks dat de achterklep gewoon dicht is geeft het display weer dat de klep geopend is. In eerste instantie was dit af en toe het geval, bijv. als ik over een klinkerweg vol gaten reed ( met daarbij iedere keer die piepjes erbij ) maar de laatste tijd doet ie het bijna continue.
Erg irritant want dit betekent dat de achterruitenwisser het dan ook niet doet.

Wie heeft er de gouden tip ?

ertromp

Forumguru
Klinkt als een stekkerverbinding die niet goed (meer) vast zit. De kabelboom van de klep al nagelopen?

kroontje

Nieuw lid
inmiddels ook al een nieuw kofferslot geinstalleerd maar helaas het euvel was er niet mee verholpen.

Joske

Forumguru
dan zou ik eventueel nog kunnen denken aan de elektronische portiergreep die stuk is. Daar zit een microswitch in, misschien daar probleem met de communicatie?

technobear

Actief lid
2jaar terug hetzelfde probleem gehad, eerst kofferslot vervangen en toen dat niet lukte (alarm ging steeds af omdat de auto dacht dat de koffer openstond) , bleek er een kabelbreuk te zijn. Wel kostelijk want de dakbekleding binnenin moest losgemaakt worden dacht ik.

Cordoba

Forumguru
Optie die nog niet genoemd is: misschien wat verbogen in het slot (bijvoorbeeld omdat er iets tussen de klep heeft gezeten), waardoor de microswitch niet meer detecteert dat de klep dicht is?

Cordoba

Forumguru
@Joske Ik bedoel niet het slot zelf, maar zeg maar het mechanisme in het vaste deel/dorpel van de auto waar het slot ingrijpt.

Bovenaan Onderaan