Display Maxidot foutmelding

Waalko Kramer

Forumguru
Sinds afgelopen dinsdag ben ik eigenaar van een Fabia Combi 1.2TSI DSG Elegance en ben zeker tevreden!

Nu kreeg ik dezelfde dag al een melding op mijn Maxidot: "Renew Battery" en nog wat meer maar het ging zo snel dat ik het niet meer weet.
Heb mijn AB in Heemskerk bij Martin Schilder afgegeven en ze hebben toen een nieuwe batterij erin gestopt en tot mijn stomme verbazing gaf hij gistermiddag weer dezelfde melding tijdens het rijden.

Kan het ook de accu zijn die vervangen moet worden??

Met vriendelijke groet,

Waalko Kramer

Joske

Forumguru
is het een tweedehandswagen of een nieuwe Fabia dat je gekocht hebt? Indien het eerste, wat is de km-stand en bouwjaar?

Rallye

Forumguru
In het engels wordt een accu een ook wel battery genoemd. Kortom: is de accu niet al vervangen? Welke batterij hebben ze anders vervangen?

Rallye

Forumguru
Sorry, de afkorting AB over het hoofd gezien. Waarbij ik mij dan weer afvraag of de maxidot meldt dat de batterij van de afstandsbediening (van de centrale deurvergrendeling naar ik aanneem) het niet doet. Bij mijn vorige RS heb ik van beide sleutels de batterij moeten vervangen, maar zo'n melding heb ik nooit gezien.

Waalko Kramer

Forumguru
Het is Fabia van maart 2012 met 12500 km op de teller.

MartinSchilder Heemskerk heeft afgelopen vrijdag batterij vervangen van de AB. Maar gaf gisteren toch weer een foutmelding.

Ridley

Forumguru
Mijne (met minidot) geeft hetzelfde aan ieder half jaar! Het gaat hierbij echt om de batterij van je sleutel. Op een of andere manier vreet die sleutel ze op of zo...

Bij al mijn vorige F2's nooit hoeven te vervangen.

Wellicht lag de vervangende batterij ook al jaren in de schappen, gewoon nogmaals laten vervangen (of zelf doen)

Canon-Eye

Forumguru
Ik heb de digitale Owners Manual van de Fabia 2 doorgespit op "waarschuwing" en dat woord staat er vele tientallen keren in, zowel los als in samenstellingen met bv. "-ssysteem" of "-slampje" of "-stekst".

De kreet "waarschuwingstekst" verwijst dan steeds naar de teksten de in het informatiedisplay (de nette kreet voor de maxidot) kunnen verschijnen. En daar wordt "Renew battery" dan weer niet genoemd.

Had gehoopt langs die route te achterhalen of de accu wordt bedoeld, dan wel een ander(e) batterij(tje), maar helaas... :arghh:

Waalko Kramer

Forumguru
De 30e januari moet de Faab nog even langs Martin Schilder en dan geef ik het nog wel weer door.

Worden nieuwe logo's gemonteerd en een fout melding in de radio resetten.

Als ik op de AS knop druk krijg ik melding "Storing Please Wait"

Misschien maar de computer uitlezen en eventueel updaten.

Wordt vervolgd!

Canon-Eye

Forumguru
Doet denken aan (vrij oude, dat wel) vertaalgrapjes in de trant van:

The bad man makes his breakfast.
=​
De badman maakt zijn broek vast.​

Bovenaan Onderaan