display vraagje

darkprojectx

Forumguru
Mijn display geeft een sleuteltje aan en OIL.

lijkt me duidelijk dat het over olie gaat, maar wat wil hij nou?

Moet ik nakijken hoeveel olie erin zit of moet de olie + oliefilter ververst worden?

Morgen heb ik een afspraak gepland staan om olie en oliefilter te verversen maar als het niet nodig is en ik gewoon olie mag bijvullen dan scheelt dat nogal in kosten.

In het handboekje kom ik niet zoveel hierover tegen, alleen over het "oliekannetje-lampje".

van_der_P

Senior Member
Is een kleine onderhoudsbeurt, dus onder andere de olie vervangen.
Bij een grote beurt staat er een sleutelsymbool met er achter INSP

darkprojectx

Forumguru
bij de kleine beurt gaf hij ook de sleutel en "INSP" aan.

het blijft geen feest..

Een beurt wordt toch altijd aangegeven met "INSP", ongeacht groot of klein?
en (naar mijn mening) als er een sleutel bij staat moet hij onderhoud hebben op het daarop volgende onderdeel?
ik ben nog niet zo thuis in die display meldingen dus het zou fijn zijn als iemand hier wat duidelijkheid in kan brengen!

Cordoba

Forumguru
'OIL' is volgens mij kleine beurt: olie verversen, en alle vloeistofniveau's controleren, maar hoeft het oliefilter niet vervangen te worden.
'INSP' is een grote beurt, dus inclusief oliefilter, bij mijn vorige auto gaf ie dan ook nog het niveau van de grote beurt aan: 'IN01' voor een 30.000 beurt, 'IN02' voor een 60.000 beurt.

M1K3RsZ

Actief lid
Gewoon zelf een beurtje geven!!!
Is best te doen!! auto op de krik en gaan scheelt je weer een paar centen.

darkprojectx

Forumguru
mja dan zit ik weer met oude olie te kijken, die kun je ook niet in de put gooien.
ik heb het allemaal eens ff bekeken, olie staat nog prima op niveau, goede kleur, dus niet al te spannend.
Olie filter ziet er ook goed uit, niet zweterig ofzo.
Remvloeistof moet ook wat bij, dus volgende maand krijgt hij gewoon een kleine beurt.
Olie verversen + filter zou 90 euro moeten kosten, tja dan maar een beurtje van 150 euro dan is hij weer helemaal klaar.
Melding heb ik wel uit het display gehaald, want daar erger ik me anders rot aan.

Bovenaan Onderaan