Display

Koentje

Donateur
In mijn vorige auto, Scala, kon je zien in welke versnelling je reed als de auto in D stond. Met de nieuwe Kamiq van 2024 zie ik alleen de D staan zonder in welke versnelling hij rijd. Is dit nieuw voor een DSG automaat?
 

Koentje

Donateur
Bericht van de dealer gehad. Dit hebben meerde nieuwe Skoda typen en is geen software of hardware fout.
 

Antera

Donateur
Is op nog geen enkel nieuw model geweest dat je in D kon zien in welke versnelling hij stond. Alleen in S is dit zichtbaar.
 

Koentje

Donateur
Bedankt Antera. Dit bevestigt wat de dealer vertelde. Was toch een beetje wantrouwig.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

1983jeroen

Forumguru
Viel me in de nieuwe Octavia ook al op toen ik die te leen had. Was vooral met caravan nieuwsgierig of hij anders schakelde, maar kon dat dus ook niet zien
 
Vreemd, is dit dan per type Skoda anders (Kamiq en Octavia niet, Karoq wel)? Lijkt me juist dat als het niet standaard getoond wort, dat het dan gewoon een software aanpassing is, of heeft het betrekking op leeftijd van de auto:
ik rijd in een Karoq van 2018 rond, en bij mij wordt netjes in mijn display aangegeven welke versnelling hij rijd (dus in D1-D7)... Je kunt dus ook heel mooi zien dat als je remt dat hij langzamerhand ook terug begint te schakelen.
 

Okki

Donateur
Raar... ik speel soms met het gaspedaal om van 4 naar 5 of 6 naar 7 te schakelen. Kan je uiteindelijk ook zien aan het toerental, maar ik vind het een vreemde zaak dat het niet meer getoond word.
Net zo raar als dat je verbuik, boven de 1 op 19,9 nog maar in gehele cijfers (dus geen decimaal) wordt weergegeven. In het grote scherm geeft die dat wel aan, maar niet in de tellerbak.
 
Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
Ja dat blijf ik ook vreemd vinden @Okki , had dat al in de Fab 3 en nu ook weer !
Volgens mij moet dat toch gewoon dmv aanpassing software te veranderen zijn door die Skoda medewerkers ?
 
Vreemd, is dit dan per type Skoda anders (Kamiq en Octavia niet, Karoq wel)? Lijkt me juist dat als het niet standaard getoond wort, dat het dan gewoon een software aanpassing is, of heeft het betrekking op leeftijd van de auto:
ik rijd in een Karoq van 2018 rond, en bij mij wordt netjes in mijn display aangegeven welke versnelling hij rijd (dus in D1-D7)... Je kunt dus ook heel mooi zien dat als je remt dat hij langzamerhand ook terug begint te schakelen.
Ook in mijn Suberb uit 2020 kun je gewoon zien in welke versnelling je rijdt.
Heeft het misschien met het bouwjaar te maken?
 

Smeeuwis

Donateur
Mijn O3 van 2019 had het ook, zowel in D als in S werd de gekozen versnelling getoond. Persoonlijk vind ik het totaal niet relevant, je hebt toch een automaat? Maar daar mag uiteraard anders over worden gedacht, ik ben dan wel benieuwd waarom je het zou willen weten.
 

Canon-Eye

Forumguru
Er kunnen soms goede redenen zijn om toch even handmatig te schakelen (o.a. bergverkeer, stapvoets over de camping, of gewoon omdat iemand het af en toe leuk vindt om te flipperen). En dan is zowel de versnellingsinfo als de toereninfo weer wél interessant.
 

Smeeuwis

Donateur
Klopt, maar de vraag ging over het weergeven van de versnelling in D of S. Als je in D of S rijdt vind ik het persoonlijk niet relevant. Bij zelf schakelen is dat anders inderdaad.
 
Bovenaan Onderaan