MacManiac78
Forumguru
Afgelopen donderdag reed ik 100 op de snelweg, was een tik in de motor hoorbaar en kon ik hem vervolgens in de berm zetten.
Na wat verplaatsingen kwam ik bij de garage en bleek de 3 mnd oude distributieriem te zijn gaan rafelen waardoor deze de boel een tandje moet hebben laten verspringen.
De garage gaat proberen of de motor op garantie van de riem opnieuw leven in te blazen is, maar daar heb ik weinig vertrouwen in.
Wat zouden jullie doen?
De Fabia heeft ongeveer 185k op de klok staan en had een straatwaarde van ongeveer 4000 eurie. (Als ik de websites mag geloven)
Hier een sloopmotor in laten lepelen zal naar inschatting 2500 moeten gaan kosten.
Er zijn natuurlijk diverse scenario's mogelijk.
Auto niet oplappen en als wrak verkopen.
Auto oplappen en verkopen
Auto oplappen en oprijden
Met het eerste heb ik geen ervaring en weet dus niet wat de auto in deze staat nog waard zou kunnen zijn.
Naar mijn idee is de auto gezien deze schade en leeftijd financieel totall loss. Optie 2 lijkt me dan ook de minst voor de hand liggende.
Wat mogelijk meegewogen moet worden zijn de relatief jonge sets banden (zomer & winterset) en accessoires zoals kettingen, imperiaal WhistleBar steunen die nu waarschijnlijk niet meer gebruikt kunnen worden en nog maar weinig zullen opbrengen.
Na wat verplaatsingen kwam ik bij de garage en bleek de 3 mnd oude distributieriem te zijn gaan rafelen waardoor deze de boel een tandje moet hebben laten verspringen.
De garage gaat proberen of de motor op garantie van de riem opnieuw leven in te blazen is, maar daar heb ik weinig vertrouwen in.
Wat zouden jullie doen?
De Fabia heeft ongeveer 185k op de klok staan en had een straatwaarde van ongeveer 4000 eurie. (Als ik de websites mag geloven)
Hier een sloopmotor in laten lepelen zal naar inschatting 2500 moeten gaan kosten.
Er zijn natuurlijk diverse scenario's mogelijk.
Auto niet oplappen en als wrak verkopen.
Auto oplappen en verkopen
Auto oplappen en oprijden
Met het eerste heb ik geen ervaring en weet dus niet wat de auto in deze staat nog waard zou kunnen zijn.
Naar mijn idee is de auto gezien deze schade en leeftijd financieel totall loss. Optie 2 lijkt me dan ook de minst voor de hand liggende.
Wat mogelijk meegewogen moet worden zijn de relatief jonge sets banden (zomer & winterset) en accessoires zoals kettingen, imperiaal WhistleBar steunen die nu waarschijnlijk niet meer gebruikt kunnen worden en nog maar weinig zullen opbrengen.