Distributiekap BSE motor 1.6i

Het betreft wel een andere auto, maar wel met de motor die in mijn vorige Skoda zat. Vandaar de vraag op dit forum. Ik heb een irritant geluid tijdens het stationair draaien van de auto. Het lijkt wel of er een spanrol van de distributiesnaar droog aan het lopen is. Zo'n soort geluid is het. Als ik gas geef, hoor ik het geluid niet meer. Heeft iemand de distributiekap er wel eens af gehad en weet met hoeveel bouten hij vastzit en of het makkelijk gaat ? Ik wil even onder die kap kijken wat het is voordat de boel stuk slaat. Het betreft een Seat Altea XL met een 1.6i motor. Bouwjaar 2007. Volgens het onderhoudsboekje is de snaar bij 120000 km vervangen. Hij staat nu ongeveer op 173000 km. Graag een reactie. P.S> Ik mis dit forum wel. Op het Seat forum word niet zoveel gereageerd als hier. Vr.Gr.Henk.

Antera

Donateur
controleer de spanning van de riem als deze te strak staat gaat deze ook bijgeluiden geven. Ik weet niet of je deze toevallig vervangen hebt en of je dan ook meteen de spanrol enz hebt mee vervangen

controleer de spanning van de riem als deze te strak staat gaat deze ook bijgeluiden geven. Ik weet niet of je deze toevallig vervangen hebt en of je dan ook meteen de spanrol enz hebt mee vervangen
Ikzelf heb hem niet vervangen. Dat heeft de vorige eigenaar laten doen. Ik zal controleren of de riem te strak staat. Bedankt voor het meedenken. Vr.Gr.Henk.

Bovenaan Onderaan