distributieriem 1.4 benzine

alain11

Nieuw lid
Heeft er iemand een idee wanneer de distributieriem moet vervangen worden voor een 1.4 benzine ?
Bij mijn vorige wagens was dat 60.000 km of 6 j.
Alvast bedankt.

Joske

Forumguru
graag een motorcode, dan kan ik het jou met zekerheid zeggen.

te vinden in boekje vooraan op sticker of in ruimte waar al dan niet reservewiel ligt (ook een sticker)

3 letterig of 4 letterig

voorbeeld: AXR of CFHC etc etc

edit: indien een 1.4TSI spreken we volgens mij over een ketting trouwens en geen riem..

alain11

Nieuw lid
JHN 9453 STY DJ 63KW BXW dit staat op een sticker en ook in het boekje.

Hopelijk kun je me ermee verder helpen...

Joske

Forumguru
BXW dus een MPI motor, moet ik even kijken, moment é ;)

bouwjaar 2009 of 2010 gok ik dan?

Joske

Forumguru
Wat ik terugvind is dat alle 60000km de toestand van de V-riem nagekeken moet worden. De getande riem op 90000km controleren en nadien elke 30000km controleren. Concreet over vervanging op bepaalde kilometerstand vind ik niets terug. Hopelijk ben je hier iets mee.

EdZ

Donateur
Ben ik ook eens mee in de weer geweest. Skoda gebeld, die gaven aan: vanaf 90.000 controleren en vóór het einde van het 6e jaar vervangen. Nu vertelde een monteur mij al dat je er eigenlijk weinig aan kunt zien en dat als je niets ziet dat niet zegt dat ie van binnen nog goed is. Klonk logisch.

Ik heb 'm eind 2012 laten vervangen met iets van 85.000 op de teller, auto was toen bijna 6 jaar. Misschien een jaar te vroeg, maar hij had voor ik 'm kocht heel lang stil gestaan en stilstand lijkt me voor zo'n riem ook niet goed.

Edit: de betreffende monteur had er geen financiëel gewin bij dus was geen verkooppraat :-)

Bovenaan Onderaan