Nilles
Nieuw lid
Beste forumleden,
Twee weken terug heb ik de distributieriem van mijn Octavia 2.0 TDI met BMM motor vervangen. Tegelijk alle olie en filters vervangen.
Hierbij heb ik het originele gereedschap gebruikt om de krukas en de nokkenas te blokkeren. De motor stond dus op tijd.
Na het wisselen van de riem is mijn brandstofverbruik omhoog geschoten van ruim 1 op 18 naar ongeveer 1 op 16.
Alles dus weer los gehaald en de timing gecontroleerd. Stond gewoon op tijd. Iemand een idee hoe dit kan, en vooral, hoe dit op te lossen is?
Op internet heb ik wel het een en ander gelezen over dynamisch afstellen, maar ik heb enkel de beschikking over een originele VAG kast met een licentie voor VW. Hier kan ik mijn motor niet terugvinden...
Over drie weken gaan we naar zuid Frankrijk en het zit me niet lekker om daar zo naar toe te rijden.
Wie kan mij hiermee helpen??
Twee weken terug heb ik de distributieriem van mijn Octavia 2.0 TDI met BMM motor vervangen. Tegelijk alle olie en filters vervangen.
Hierbij heb ik het originele gereedschap gebruikt om de krukas en de nokkenas te blokkeren. De motor stond dus op tijd.
Na het wisselen van de riem is mijn brandstofverbruik omhoog geschoten van ruim 1 op 18 naar ongeveer 1 op 16.
Alles dus weer los gehaald en de timing gecontroleerd. Stond gewoon op tijd. Iemand een idee hoe dit kan, en vooral, hoe dit op te lossen is?
Op internet heb ik wel het een en ander gelezen over dynamisch afstellen, maar ik heb enkel de beschikking over een originele VAG kast met een licentie voor VW. Hier kan ik mijn motor niet terugvinden...
Over drie weken gaan we naar zuid Frankrijk en het zit me niet lekker om daar zo naar toe te rijden.
Wie kan mij hiermee helpen??