Distributieriem probleem? anders?

Mijn skoda octavia 1.9tdi bj2006 heeft een probleem met het vermogen. Gisteren trok ik de auto goed door in de 3e versnelling, vervolgens kwam er een hik in de motor en gaf vanaf toen geen volledig vermogen meer. De auto rookt niet raar en draait stationair ook gewoon normaal. Wat kan dit zijn? Ik zat zelf te denken aan een versprongen distributieriem. De auto heeft op dit moment 395000 km gelopen. Bij 300000 km is de riem vervangen. De cruise control doet het nu in eens ook niet meer. Wie weet wat dit kan zijn? Gr harrie

GJ M

Forumguru
Het is wel zo netjes (en gewenst) jezelf coördinator te stellen, hier is een speciale topic voor :lezen:

Wat betreft de motor: zit deze niet in de noodloop? Is de roetfilter aanwezig?

Stinger

Actief lid
In beide gevallen even de auto laten uitlezen op storingen. Betreft over de cruise controle zijn er paar mogelijkheden. En dat kan zijn, defecte cruise controle hendel, rem licht schakelaar of draad breuk.

Antera

Donateur
Van harte welkom.

Dit kan meerder oorzaken hebben zeker als de CC ook niet meer werkt. Word uitlezen en kijken of er iets bovne komt. Werken je remlichten nog wel?

Huibert

Forumguru
Op je koppelingpedaal zit ook een schakelaar maar de stuurhendel is bij cruisecontrol verdachte 1

Bovenaan Onderaan