EdZ
Donateur
Ik rij nu al een week of 4 rond in een Roomster 1.4 uit 2007. Gekocht bij een VAG-garage 100 km van huis, in Veghel. Over deze garage kwam ik elders op dit forum een reactie van een tevreden klant tegen. Auto doet het prima. Heb al wel de banden vervangen want die bevielen niet en een andere middenconsole gemonteerd. Alles goed tot dusver. Maarrr: Over een paar weken ga ik naar zuid-Duitsland en ik ben nu naar mijn eigen garage geweest voor een inspectie. Stukje zekerheid, zeg maar. Met name de distributieriem baarde mij zorgen. De VAG-garage gaf aan dat deze nog zo'n 2 jaar/20000 km mee kon (is nu 5 jaar/68000 km) en dat vond ik acceptabel.
Nu geeft mijn eigen garage aan dat de riem moet worden vervangen want: uitgedroogd. Advies is om er NIET mee naar zuid-Duitsland te rijden en contact op te nemen met de verkopende partij. Ik zie (op deze korte termijn) 3 mogelijkheden:
1. Door mijn eigen garage vervangen en rekening opsturen:
-->Ik denk niet dat de VAG-garage daarmee akkoord gaat (begrijpelijk)
2. Door mijn eigen garage vervangen en rekening delen met de VAG-garage:
-->Aan de ene kant kost dat me nu eerder dan verwacht geld, aan de andere kant ben ik er voor de halve prijs voorlopig vanaf. Kost me geen vrije dag en geen benzine. Maar als hij na vervangen zou knappen (slecht gemonteerd of zo) heb ik met twéé garages te maken.
3. Naar Veghel en laten vervangen:
-->kost me een vrije dag, bezine en een paar uur rondslenteren
Ik denk dat de garage, ALS ze al de mening van mijn garage delen, voor optie 3 gaat. Ikzelf twijfel tussen 2 en 3....wat zouden jullie doen?
Nb: distributieriem valt onder Bovag garantie. Dat betekent als hij knapt dat de schade ook voor hen is. Maar ik sta liever niet met een kapotte auto op de autobahn en wil niet meemaken dat hij knapt als ik met 130 op de linkerstrook rij....
Nu geeft mijn eigen garage aan dat de riem moet worden vervangen want: uitgedroogd. Advies is om er NIET mee naar zuid-Duitsland te rijden en contact op te nemen met de verkopende partij. Ik zie (op deze korte termijn) 3 mogelijkheden:
1. Door mijn eigen garage vervangen en rekening opsturen:
-->Ik denk niet dat de VAG-garage daarmee akkoord gaat (begrijpelijk)
2. Door mijn eigen garage vervangen en rekening delen met de VAG-garage:
-->Aan de ene kant kost dat me nu eerder dan verwacht geld, aan de andere kant ben ik er voor de halve prijs voorlopig vanaf. Kost me geen vrije dag en geen benzine. Maar als hij na vervangen zou knappen (slecht gemonteerd of zo) heb ik met twéé garages te maken.
3. Naar Veghel en laten vervangen:
-->kost me een vrije dag, bezine en een paar uur rondslenteren
Ik denk dat de garage, ALS ze al de mening van mijn garage delen, voor optie 3 gaat. Ikzelf twijfel tussen 2 en 3....wat zouden jullie doen?
Nb: distributieriem valt onder Bovag garantie. Dat betekent als hij knapt dat de schade ook voor hen is. Maar ik sta liever niet met een kapotte auto op de autobahn en wil niet meemaken dat hij knapt als ik met 130 op de linkerstrook rij....