Distributieriem

Twee maanden geleden heb ik een Skoda Octavia 1.9 TDI gekocht met 82.000 km.
Tijdens de verkooponderhandelingen ben ik met de dealer overeengekomen dat de distributieriem indien nodig vervangen zou worden. Deze week heb ik het oliepeil gecontroleerd en kon onder de motorkap nergens vinden dat dit gebeurd is. Ook in het onderhoudsboekje staat er niets over vermeld. Ik heb de dealer gebeld. Men heeft mij verteld dat de distributieriem pas bij 150.000 km vervangen moet worden. Aangezien ik hier mijn twijfels bij had heb ik navraag gedaan bij PON. Zij zeggen dat de riem bij 90.000 km gecontroleerd moet worden en dat er er geadviseerd wordt om de riem bij 120.000 km te vervangen. Ik weet niet goed wat ik hier mee aan moet. Je mag toch verwachten dat de importeur en een Skoda dealer hetzelfde antwoord geven.

hemi24

Forumguru
En van het bouwjaar, zoals we ook in een ander topic deels off-topic hebben besproken de afgelopen weken..!

Maar eerst maar eens wat meer details, zoals bouwjaar, type octavia, motorcode, etc...

Monteurtje

Forumguru
Motorcode BLS is met roetfilter, de vervangingstermijn is 150.000 km. Staat ook in het serviceplan. De dealer had het juist. Wat PON zegt geldt voor een benzine motor.

Cyrus

Actief lid
Motorcode BLS is met roetfilter, de vervangingstermijn is 150.000 km. Staat ook in het serviceplan. De dealer had het juist. Wat PON zegt geldt voor een benzine motor.

Da's goed: nu weet ik het helemaal zeker wat betreft mijn 1.9TDI - BLS (auto is uit 2007). Jij bevestigt wat mijn garage (S-Point A'dam) mij ook vertelde. Kennelijk heb ik wel een oud serviceboekje bij de auto (staat nog 120.000km in)

FrankC

Nieuw lid
Ik heb net hetzelfde voor met mijn huidige SEAT Leon 1,9 TDi.
In onderhoudsboekje staat vervangen op 120.000 maar dealer zegt op 150.000.

Bovenaan Onderaan