Distributieriem

Beste,

Ik heb 2 maanden geleden een occasie skoda octavia 3 combi gekocht. Bouwjaar 2020 1.6 diesel 85kw
Omdat ik deze snel moest kopen omdat mijn vorige wagen het had begeven is het me nu pas opgevallen dat er geen onderhoudsboekje bijzit. De garage waar ik deze heb gekocht met een jaar garantie (geen officiele skoda garage) weet ook niet waar het gebleven is. Ik heb deze gekocht op 115.000 km en heb nu 117.000 km. Wanneer moet mijn distributieriem vervangen worden? Op 120.000? En de v-snaren? En de versnellingsbak olie? Motorolie wordt elke 15.000 gedaan volgens het service menu in het instrument cluster..

Met vriendelijke groeten,
Thomas

Pindasaus

Forumguru
Welkom. Het onderhoudsboekje is de laatste jaren digitaal en kan je bij de dealer opvragen of zelf bekijken / invullen via erWin (betaald). Hier kan je ook de onderhoudsvoorschriften vinden. Je kan ook zelf zoeken welk voorschrift erbij hoort. Dat gaat het best als je eerst de motorcode achterhaalt.

Voor de distributieriem vermoed ik 210.000 km en daarna jaarlijks / 30.000 km inspecteren. De micro-V-riem heeft geen interval. Hier noemt een bekende fabrikant 4 jaar / 100.000 km. Vervang ook de spanner en spanrollen mee. Heb je een handbak of automaat? Van een handbak hoeft de olie niet ververst te worden.

Welkom. Het onderhoudsboekje is de laatste jaren digitaal en kan je bij de dealer opvragen of zelf bekijken / invullen via erWin (betaald). Hier kan je ook de onderhoudsvoorschriften vinden. Je kan ook zelf zoeken welk voorschrift erbij hoort. Dat gaat het best als je eerst de motorcode achterhaalt.

Voor de distributieriem vermoed ik 210.000 km en daarna jaarlijks / 15.000 km inspecteren. De micro-V-riem heeft geen interval. Heb je een handbak of automaat? Van een handbak hoeft de olie niet ververst te worden.
Een handbak, ok hiermee is mijn vraag goed beantwoord!! Heel vriendelijk bedankt!!!

Met vriendelijke groeten!!

hemi24

Forumguru
Vervangingsinyerval van 120.000 voor een diesel ligt alweer bijna 20 jaar achter ons!
@Pindasaus heeft je vragen al beantwoord zie ik.
Welkom trouwens!!!

Als je per jaar 30.000 km of meer rijdt, zou ik lekker overgaan op de longlife intervallen!

Bovenaan Onderaan