Dit is het raarste lampje op het dashboard

Status
Niet open voor verdere reacties.
In de Fabia combi (en wellicht ook de Octavia) zit een lampje dat gaat branden als je de achterbank naar voren hebt geklapt. Alsof ik dat niet weet !!
heeft iemand een idee wat daar achter kan zitten. Zo kan ik ook wel lampjes verzinnen.

Mark

Banned
Veiligheid, ben je op de hoogte dat je achterbank niet (goed) vast zit en je de kans loopt dat bij een noodstop de kofferinhoud (bij mij is dat een hond) in je nek kan liggen.
Heb dat lamje ook, zit tussen het lampje van dimlicht en grootlicht.

ik zal eens kijken of ik dit lampje ook heb in de octavia...
maar ik heb de bank nog nooit naar beneden gehad omdat de kofferbak zo gigantisch groot is dus alles past erin...

hihihi /forum/images/graemlins/winkie.gif

Fabia

† In Memoriam
Moest laatst de achterbank platleggen en kwam toen die rare sensor tegen. Ik had echt geen flauw idee wat het kon zijn, totdat er opeens een raar lampje op het dashboard oplichtte. Vind het een beetje overdreven, heb liever een lampje dat mijn ruitensproeiervloeistof bijna op is. Daar heb ik meer aan.

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Fabia</font><hr />

... heb liever een lampje dat mijn ruitensproeiervloeistof bijna op is. Daar heb ik meer aan.

[/ QUOTE ]
Zit dat er niet meer op dan? Op mijn vorige auto (Fabia uit 2002) zat dat wel. Op mijn O2 van 2005 weet ik het eigenlijk niet...

Joeri

Actief lid
Is dat niet sinds de Fabia uitgerust is met de derde driepuntsgordel achterin?

Inderdaad om te controleren of je achterbank wel goed vast zit.

Tazzytaz

Nieuw lid
Sinds de opfrissing van de fabia moet dit zijn want mijn vorige fabia van 2000 had dit niet en die van mijn ouders heeft het ook niet. Is mischien niet slecht zo'n extra controle.

Berry

Senior Member
Is indredaad vanwegen de veiligheids gordel want als de bank niet vast zit heeft de gordel geen nut staat wel in het boekje

Dutch

Actief lid
Hmmmmm....Ik heb al een aantal keer gereden met de rugleuningen naar beneden, maar er gaat geen lampje branden. Geen sensor dus in de O2.

Hetzer

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Florentino_Ariza</font><hr />

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Fabia</font><hr />

... heb liever een lampje dat mijn ruitensproeiervloeistof bijna op is. Daar heb ik meer aan.

[/ QUOTE ]
Zit dat er niet meer op dan? Op mijn vorige auto (Fabia uit 2002) zat dat wel. Op mijn O2 van 2005 weet ik het eigenlijk niet...

[/ QUOTE ]

jawel op de Elegance en L&amp;K zit dat lampje wel,

ik vind dat lampje van de achterbank wel handig , als je inderdaad een noodstop moet maken kan ik me zo voorstellen , dat als de achterbank niet vast zit , je kind op de achterbank behoorlijk beknelt kan raken /forum/images/graemlins/shocked.gif

Ik heb vanmiddag de linker achterleuning (korte deel) iets naar voren gekanteld (tot de hoofdsteun tegen de voorstoel aan kwam), maar geen lampje dat ging branden. Waar zit die sensor trouwens? Ik zie alleen een rubber stootnokje bij de metalen beugel. Het rechter deel heb ik niet geprobeerd want dan moet de kinderstoel eruit.

DJNeO

Actief lid
vind het toch wel vreemd, heb nog eens even gekeken of ik dit in mijn nieuwe fabia combi elegance ook heb, de complete achterbank is naar beneden geweest, maar ik heb geen lampje zien branden... (sensor ook niet gezien, maar daar heb ik eigenlijk ook niet op gelet...

Michel

Forumguru
Ik heb expres een keer beide helften van de achterbank neergeklapt om het te testen en daarna bij een andere gelegenheid nog eens een keer de bank neergeklapt, omdat ik een bureau wilde vervoeren en in beide gevallen ging het lampje toen branden. Alleen weet ik niet of je dan het contact aan moet hebben. In mijn herinnering ging het lampje pas branden (en hoorde ik ook een zoemer) nadat ik het contact inschakelde, maar ik ben naar niet 100% zeker van.
Het lampje zit trouwens ergens tussen de aanduiding van de richtingaanwijzers.

DJNeO

Actief lid
ik heb dus ook express beide helften neer geklapt... maar niks lampje branden hoor... zouden ze die sensor bij mij per ongeluk zijn vergeten soms?? /forum/images/graemlins/407.gif

Berry

Senior Member
</font><blockquote><font class="small">Citaat: DJNeO</font><hr />

ik heb dus ook express beide helften neer geklapt... maar niks lampje branden hoor... zouden ze die sensor bij mij per ongeluk zijn vergeten soms?? /forum/images/graemlins/407.gif

[/ QUOTE ]
Heb je een driepuntsgordel in het midden want dan zit er een lampje.

DJNeO

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Berry</font><hr />

Heb je een driepuntsgordel in het midden want dan zit er een lampje.

[/ QUOTE ]
JA /forum/images/graemlins/smile.gif ik heb wel een driepunts gordel in het midden van mijn achterbank... maar nog steeds geen lampje tegen gekomen /forum/images/graemlins/frown.gif

DJNeO

Actief lid
heb nog eens even aandachtig met een zaklampje mijn dash bestudeerd, en kan daar idd wel een vorm vinden van een lampje tussen de richtingaanwijzers voor de achterbank...
vraag me nu dus af waar die sensor zou moeten zitten, heeft 1 van jullie daar ook een foto misschien van?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan