Ditributieset bij dealer of niet

niek

Lid
Mij Roomster is toe aan een nieuwe distributieriem, ik wil gelijk de gehele set met waterpomp laten vervangen. Nou is de prijs bij universele garage ongeveer even hoog als de Skoda-dealer hier in de buurt. Universele garage is met name gericht op Skoda en VW. Gaan de mensen hier alleen uit van de prijs, of is het juist een aanrader om dit bij de dealer te laten doen?

Niek

Zwapp

Forumguru
Als het qua prijs weinig verschilt zou ik lekker naar de dealert gaan, voor mij persoonlijk een gevoels kwestie...:smiley29:

niek

Lid
Dat heb ik dus ook zelf. Maar mijn ervaringen met deze dealert zijn niet echt positief vandaar mijn twijfel.

Noord26

Forumguru
Zo lang als je maar garantie krijgt op de uitgevoerde werkzaamheden (BOVAG aangesloten), belet niemand het om langs een andere garage te gaan als je eigen dealer. Ervaringen met dealers verschillen wel enorm is mij inmiddels bekend..

niek

Lid
Vag Nuenen is voor mij aardig stukje rijden. De universele heeft een goede naam, en richt zich met name op VAG. De dealer heeft mij destijds aangepraat dat ik een probleem heb met mijn 2-massa vliegwiel, wat dus niet in deze auto zit....

Cordoba

Forumguru
VAGTechniek te Nuenen een idee?

Precies mijn idee, je kunt sowieso een mailtje sturen om een prijsopgaaf te krijgen. Overigens, ik wilde dat ik zo dicht bij Vagtechniek woonde als Niek (Vagtechniek is voor mij 140 km enkele reis), maar was voor mij destijds de moeite waard om grote beurt en distributie bij Vagtechniek te laten doen. Overigens kun je daar ook op zaterdag terecht voor een dergelijke klus, en kun je ook een gratis leenauto meekrijgen (mits vooraf besproken) waarbij je alleen de leenauto weer met volle tank moet inleveren. Ik geloof dat het mij destijds zo'n 100 euro voordeel opleverde, zelfs met de brandstofkosten voor het op en neer rijden erbij.

niek

Lid
Ben al eerder bij Vag Nuenen geweest hoor, heb daar mijn EGR-klep laten uitprogrameren. Zo 1x keer per jaar kom ik met de postkoets het dorp uit. Heb eigenlijk niet eens aan ze gedacht, zal morgen eens bellen voor een prijsopgave.

Bovenaan Onderaan