Diverse problemen 1.8 Tsi 7 dsg

In diverse genoemde discussies herken ik problemen die ik ook heb. Zoals het probleem met de bridgestone banden, lager geluid, dsg problemen . Je wordt er niet vrolijk van. Koop je iets nieuws en kan je er niet echt van genieten. Nu wil ik weten of het volgende hoort of herkenbaar is voor mede forumleden met een 7 dsg bak. Als ik niet zo hard rijd dan hoor ik bij het naar zijn 2 of 3 bij het overschakelen een gierend geluid. Dit zou mijn dsg bak kunnen zijn of de turbo die??? Bij het sneller wegrijden hoor je dit niet, dus lijkt het op het geluid van de turbo (ontluchten ofzoiets). Bij jd was mijn turnodruk zeer goed. Iemand enig idee? Bedankt alvast.

Skoda octavia 1.8 tsi met 7 dsg uit 2010

Gieliovd

Forumguru
Lijkt me prima te simuleren door hem geforceerd naar de 3e versnelling te zetten.

Gebeurt het toeren-onafhankelijk (dus niet turbo), dan baklager?

--> dealer! Monteur naast je laten plaatsnemen en laten horen.

yal

Lid
hallo, heb ook al de nodige problemen gehad met een nwe octavia 1,8tsi dsg 7(van 27-3-2010) en dat geluid heb ik ook gehoord bij onze auto,en dat lijkt te klinken als de turbo.

Succes verder,

grtn yal

hallo, heb ook al de nodige problemen gehad met een nwe octavia 1,8tsi dsg 7(van 27-3-2010) en dat geluid heb ik ook gehoord bij onze auto,en dat lijkt te klinken als de turbo.

Succes verder,

grtn yal

En is daar iets aan gedaan? Mijn turbodruk is goed, dus daar ligt het niet aan. Kan misschien wel zo horen? Is dat als hij overschakelt van zijn 1 naar 2 en 2 naar 3? en dan als je niet te snel wegrijdt? Klinkt het iets gierend:407:?
Ben nu bezig met de garage om nieuwe banden te krijgen. Bridgestone was echt helemaal niets. Heb jij ook het gevoel dat de auto erg gevoelig is in je stuur? Heb het ook met (tijdelijk) winterbanden.

@gerard6, weet je al waar gierende geluid vandaan komt? Ik herken het geluid zoals jij omschrijft. ik heb nu zelf duidelijk hoorbaar (radio uit kinderen stil) een gierend geluid. Dit geluid komt uit de versnellingsbak en het lijkt wel of de koppeling toeren maakt voor het klaarzetten van de versnelling en vervolgens overschakelt . Ik hoor dit geluid bij lage toerentallen van de motor in alle versnellingen bij gas los, uitlaten rijden maar ook bij rustig optrekken en continu bij lage snelheid. Dit licht gierende geluid is altijd aanwezig.

Zijn er nog meer op het forum die dit herkennen?

Is het niet de airco compressor? Zet de airco eens uit en kijk of het probleem nog aanwezig is? Ik heb soms ook een gierend geluid als de airco wat langer en harder moet werken.

die compressor werkt toch niet op het toerental van de koppelingsplaten in de versnellingsbak?
Hoewel ik het wel gelijk ga testen hoor.

Verrek je hebt gelijk. dat geluid komt van de airco. bijzonder irritant maar wel wat minder kostbaar dan een dsg bak.
Thanks voor de tip. Ik wou ook gelijk bij de dealer aangeven dat er nog een irritant geluid uit de ventilator komt (blikkerig rondraaiend geluid). Ik had deze twee totaal verschillende geluiden nooit aan elkaar gelinkt. de ene komt direct van achter het dashboard thv de voorruit dat gierende geluid rechtsvoor van uit het motor compartiment.

die compressor werkt toch niet op het toerental van de koppelingsplaten in de versnellingsbak?
Hoewel ik het wel gelijk ga testen hoor.

Heb mijn auto met dik verlies gekocht. Ik heb nu al een jaar een andere auto van een ander merk. Skoda was niet echt klantgericht tijdens mijn klachten.

Verrek je hebt gelijk. dat geluid komt van de airco. bijzonder irritant maar wel wat minder kostbaar dan een dsg bak.
Thanks voor de tip. Ik wou ook gelijk bij de dealer aangeven dat er nog een irritant geluid uit de ventilator komt (blikkerig rondraaiend geluid). Ik had deze twee totaal verschillende geluiden nooit aan elkaar gelinkt. de ene komt direct van achter het dashboard thv de voorruit dat gierende geluid rechtsvoor van uit het motor compartiment.
Bij mij bleek er te weinig koelmiddel in het koelcircuit te zitten. Het geluid is na vullen weg.

Bovenaan Onderaan