Diverse punten van ergernis.

B

bijbeuner

Vandaag weer eens bij de dealer geweest, rede hiervoor zijn volgende.

1- Sinds einde december wasem in de koplampen;
Antwoord hierop was, dat dit een bekend euvel is en vrij normaal is sinds men gebruikt maakt van plastic lampen.De wasem zal er wel uittrekken als U met licht op rijd.
De lampen mogen door VAG Dieteren niet vervangen worden onder garantie zolang er geen waterdruppels te zien zijn.
Voor laats terug gekomen van wintervakantie meer dan 3u met licht op gereden en de wasem was er nog altijd.

2- Sinds vorige week hapert de visuele weergave van de parkeersensoren achter, hij piept wel maar ik zie niets op mijn amundsen.
Antwoord hierop, het probleem licht aan de radio," is blijkbaar bekend bij VAG" maar ook hier weer het antwoord dat de radio niet mag vervangen worden, men gaat proberen een software update uit te werken waardoor het probleem zou opgelost worden, op mijn vraag voor wanneer dat is kreeg ik volgend antwoord,we weten het niet.

3-Heb gezien dat mij remschijven achter redelijk roestaanzet hebben,ook gemerkt dat de remschijven A-nauwelijks warm worden.Ik vermoed dat de remkracht achter wat zwakjes is ???
Antwoord hierop, ik moet af en toe eens flink op de rem gaan dan gaat de roestaanzet wel weg ??
Dat zou wel kunnen dat de roest dan weg gaat maar dit is de eerste auto waar ik dat "probleem" heb.
Mss is dit normaal maar bij een auto van 1jaar en 20.000km op de teller verwacht ik dit niet.

grt. karl
 

Bijlagen

  • DSCN1321.JPG
    DSCN1321.JPG
    268,1 KB · Weergaven: 72
  • DSCN1323.JPG
    DSCN1323.JPG
    282,8 KB · Weergaven: 68

JanV

Actief lid
Ik weet natuurlijk niet hoeveel jij met je auto rijdt, maar bij slecht weer en een klein weekje stilstand is het vrij 'normaal' dat je wat roest op je schijven ziet zitten. Een paar keer remmen lost dit in mijn geval altijd op.
Het materiaal bij je huidige auto zou wellicht anders kunnen zijn, of wellicht valt de roest meer op door bijvoorbeeld andere velgen.
 

Skoda-MAN

Forumguru
3-Heb gezien dat mij remschijven achter redelijk roestaanzet hebben,ook gemerkt dat de remschijven A-nauwelijks warm worden.Ik vermoed dat de remkracht achter wat zwakjes is ???
Ik heb dat met iedere auto (met schijfremmen achter) en los dat op door 's morgens de straat (130 meter) met licht aangetrokken handrem te rijden. (30 km/h zone)
Als je veel snelweg rijdt met rustige rijstijl en alleen in de auto dan doen de achterremmen niet veel en dat is normaal.
Als mijn auto een paar dagen met nat weer stil heeft gestaan dan hoor je een flink schurend geluid als je de eerste keer de voetrem gebruikt en gaat na een paar keer remmen de roest weer van de schijven.
 

0ri0n88

Forumguru
Remschijven hier hetzelfde, zetten idd snel roest aan maar na een goede rit en even doorremen af en toe is dit weg nieuwe schijven zouden precies hetzelfde geven.
koplampen heb ik ook dat er af en toe wasem inzit maar niet zodanig dat ik me er aan stoor of de lichtopbrengst minder word.
 
Laatst bewerkt:
B

bijbeuner

Dat de schijven snel wat roest aan zetten als de wagen een paar dagen bij nat weer staat is normaal,maar bij gewone rijstijl zou de roest toch na een aantal keer remmen moeten weg zijn zoals bij de voorremmen maar dat is niet zo.
Ik heb al probeert met een aantal keren flink te remmen maar de schijven achter blijven deze roest kleur behouden.
Het materiaal wat tegenwoordig gebruikt word is niet meer dat wat het vroeger was.
 

larodefender

Nieuw lid
De achterremmen werken veel minder dan de voorremmen. Er zit een bepaalde verdeling in de remkracht (voor, achter), afhankelijk van de belading. Hier zorgt de remkracht verdeler voor. Het is dus logisch dat de achterremmen bij normaal gebruik niet veel doen. Ze zullen dus niet echt warm worden. Dat de remschijven gaan roesten komt door de materiaal keuze. Schijven die veel ijzer bevatten hebben veel meer remkracht dan schijven die weinig ijzer bevatten. Schijven van het merk Brembo zijn van een soort gietijzer gemaakt, roesten heel erg, maar remmen als de beste. Vroeger gebruikt Honda op zijn motorfietsen schijven van een soort RVS. Blijft mooi, maar remt voor geen meter. Materialen waren vroeger echt niet beter dan tegenwoordig, sterker, de huidige gebruikte materialen zijn echt veel beter dan die van vroeger.
 

Leon54

Actief lid
Met mijn vorige Seat Leon hetzelfde probleem met de koplampen gehad. Men heeft toen 1 of 2 kleine gaatjes geboord onderin de unit en nooit meer last gehad....!
 
B

bijbeuner

Gisteren terug gekomen uit paasvakantie.
Nadat ong. 2uur de Radio en GPS hebben opgestaan kon ik niet meer van radio zender veranderen, niet via de radio zelf en ook niet via de stuurbediening,kon wel nog switchen tussen radio en sd kaart.
Het display was vrij warm.
Nadat ik thuis ben aangekomen en de wagen heb leeg geruimd ging de radio weer normaal ??
Wat kan hier de oorzaak van zijn? Het is nu al de derde keer dat dit gebeurt.
 
Bovenaan Onderaan